Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Vi ska också gifta oss i Eskilstuna, på nyårsafton. Min sambo är utflyttad Eskilstunabo, och vi jobbar på att flytta dit igen. Vi har hittat lokal och har väl tänkt oss vigsel i stadshuset eftersom vi gifter oss borgerligt, eventuellt har vi tänkt vigseln i lokalen..

  • MrsNyberg2B

    njoy - Just vem som är bra har jag ingen aning om, men har kontaktat den som är ansvarig för borgerliga vigslar. Hon skrev bl.a att mkt hänger på vigselförättaren, alltså vad han/hon går med på. Min sambos bror hade tydligen en bra säger sambon, kanske vi försöker få honom, jag vet inte. Det är lite svårt tycker jag, när man inte direkt har koll på vem någon är..

  • MrsNyberg2B

    njoy - åhå, var bra för dig... *blinkblinkblink* Finns det någon möjlighet att man skulle få den mailad till sig?

  • MrsNyberg2B

    M23 - det var inte jag som hade mailadresserna, jag skulle dock gärna vilja ha dem.. Men njoy har dem, så vi får hoppas på henne!!!

    Ni borgerliga - ska ni köra kortvarianten eller lite mer som en kyrklig fast utan kyrka?

  • MrsNyberg2B

    M23 - Då är det ju tur att man får göra som man vill! (det är ju ändå lite det som är grejen) För vår del handlade det mest om att få bort Gud-delen av det hela, jag personligen kom fram till att det känns fel att gifta sig i kyrkan enbart av tradition, när den kyrkliga vigseln för troende har en annan/ytterligare betydelse för dem..

  • MrsNyberg2B

    Helt annan fråga - Blommor? Vart hittar man Eskilstunas fräschaste och bästa blomsterbutik? Nu tänkte jag iofs göra min bukett själv, men man vill ju ändå ha de snyggaste blommorna som går att få fram...

  • MrsNyberg2B

    njoy - det funkade med den första länken. Fränt med partitillhörighet - så vet man vad man ska undvika..

  • MrsNyberg2B

    pusspuss - tack för länken!

    Ida80 - Åh, Jäders kyrka tycker jag är fin! Om vi hade gift oss kyrkligt hade det lätt blivit den.. Ska ni ha festen på Jädersgården? Där var vi nämligen på bröllop i somras, det låg hemskt fint!

    Idag har jag bokat tid för vigseln - känns spännande! Nu är det verkligen på riktigt.. Läste att man inte behövde vara ute i så god tid vid en borgerlig vigsel som vid en kyrklig, men, eftersom det är nyårsafton och sådär, så vill iaf jag vara säker på att tid och plats funkar så man har ett moment mindre att oroa sig för...

  • MrsNyberg2B

    Dålig action i tråden, de senaste dagarna.. *försöker skaka liv i den*

  • MrsNyberg2B

    njoy - planeringen är ju det roligaste, du kan tänka att det är bra att du har så lång tid på dig, för då kan du planera ännu mer!!! (bra att försvara sig med, tycker jag) Jäders kyrka har jag aldrig varit inne i, men den är väl rätt stor, tror jag? Ser man den från utsidan så ser den ju onekligen rätt pampig ut - fast den är tydligen väldigt populär har jag hört.

  • MrsNyberg2B

    nettan3 - jag la in två länkar i ditt andra inlägg..

  • MrsNyberg2B

    TomKat - Men vad kostar det att hyra då?

    Jag har varit i kontakt med någon på stadshuset ang. vigsel, men jag har inte hört något ifrån henne kommer jag i håg nu.. Vi mailade fram och tillbaka ett tag, och när jag till slut kunde meddela tid, så vart det tyst - men jag har varit så upptagen med jobb och grejer att jag inte hunnit tänka på det. Får kanske helt enkelt höra av mnig igen, fast jag tänker att det kanske är för tidigt än, det är ju ändå elva månader kvar..

    Vi ska också på mässan - självklart! (Sambon mest för att han hoppas på att man kan få smakprov på tårta... )

  • MrsNyberg2B

    MrsD2B - Ja, hon är jättesnabb på att svara.. Då ska jag maila igen, så att vi kan få en bekräftelse. Det vore ju jättebra! Tack för hjälpen!

    Tydligen helt klart värt att överväga om man ska sy upp en för 800! Absolut. Men det kräver förstås att man vet vilken man vill ha...

  • MrsNyberg2B

    Jag tycker det bästa var att få se klänningarna live. Och så bokade vi en tid hos en florist - den där man fick corsagen eller tärnbuketten gratis, ni vet. I övrigt tyckte jag inte det var så mycket och jag skulle nog inte gå igen..

  • MrsNyberg2B

    och Ps. Jag storgillade verkligen den svarta klänningen!

  • MrsNyberg2B

    Jag har köpt min klänning från TRadera.. Som sommar/höst projekt ska jag och mamma sy om den litegrann, överdelen är lite liten och så vill jag gärna ha både mer vidd och längd på kjolen. Att jag skulle behöva ändra på den visste jag väl från början, men den kostade bara 800 kronor så då kan man kosta på lite för att få den precis som man vill!

  • MrsNyberg2B

    MrsD2B - Tack! Jag lastar över ansvaret på mamma.. Det känns ändå säkrast, hon har lite bättre sykoll än vad jag har. Men jag kommer noggrannt vakta så att hon det blir perfekt!

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?