• sahlena

hur gör man exet?

Har ett "problem", i sommar ska jag gifta mig. Jag har en ganska bra relation till mitt ex, men frågan är den ska jag berätta redan nu för honom om planerna? Eller ska jag berätta det över huvuttaget? Han lär ju ha sin dotter när vi ska på resan. Han blev skitsur för tre år sen när jag berättade att jag väntade barn. Vill ju köra med "öppna" kort men... Hur ska jag göra?? Hjälp mig!

• Svar på tråden hur gör man exet?
  • Sister of the Night

*tror hon undanhåller något
    (tangentbordshaveri)

• sahlena

Ja vill ju honom allt väl.. Han har haft det ganska kämpigt den sista tiden och har kommit till mig med sin problem. Han ville ju att vi skulle gifta oss oxså då när det var vi, men det blev inte så av olika skäl. Jag är nog rädd att han ska "rasa" ihop igen om jag berättar.. Fan vad svårt det är..

• Karis Annelie

hm. för att han blev sur för tre år sen behöver han ju inte bli det nu. Lika bra att berätta på en gång, inte minst för att han ska hinna planera in att ha sin dotter då o.s.v. Man ska vara ärlig så långt det går, då har iallafall du gjort rätt. inte ditt problem om han blir upprörd igen.

• Sister of the Night

Jag håller med Karis Annelie.

Och han bör ju ändå, någonstans, inse att det inte blir ni när du lämnat honom och till och med fått barn med din nya?
    Att ni gifter er kan ju inte komma som en jätteschock - egentligen...?

Jag tycker du är en vacker människa som bryr dig så och tar hänsyn till din nästa.
    Det hedrar dig verkligen, och jag tycker också att du med det borde inse att du gör så mycket du förmår för att vara enverkligt god vän till honom.
    Du kan inte mer än betyga honom din vänskap. Och det gör du ju faktiskt, inte sant?

För honom förändras ju egentligen ingenting, du är ju upptagen i vilket fall. Ska man gå in på vad som är bäst för honom så kanske det till och med är detta, i alla fall om man ser det på längre sikt.

Kanske är det "frigörande" för honom att få något som för honom vidare i livet. För om han trots det nya barnet och allt inte lyckats inse att er kärlekshistoria verkligen är över, så är det hög tid -för både hans egen och din skull- att han gör det.

• sahlena

Ni är så himla kloka.....
    Tack!

• September mys

håller med föregående, bättre att han hör det från dig och ska han ha dottern när ni är på semester så har han ju en chans att planera in semester osv..
    bara för att han reagerade när ni skaffade barn för 3 år sen betyder det ju inte aatt han blir sur nu, kanske var då när allt var nytt som det känndes jobbigt men nu när ni redan har etablerat eran familj borde han ju inte bli sur, ni har ju ändå varit sambo så länge nu

hur som hellst lycka till!

• Sister of the Night

sahlena

Jag hoppas förstås att alla tankar som bollas här, hjälper dig i ditt dilemma.
    Det är så synd om enså kul och härlig grej i ditt liv ska vara förenad med ledsna tankar på hur han ska ta det.
    Som sagt, jag gillar dig verkligen för att du bryr dig om andra, men vad mer kan du göra för att vara schysst? Du måste ju även leva ditt liv som du önskar.

*uppmuntrande puff*

• Sister of the Night

septembermys
    Nu är jag kanske lite OT här men... det var ju inte nytt då heller! De hade ju varit isär i 5 år när hennes andra barn kom.
    Efter 5 år borde han ju ha förstått?

• September mys

jo visst men nytt i det nya förhållandet menade jag.. man tycker ju att han borde ha fattat då redan men uppenbarligen gjorde han inte det.

TS: hoppas att han kan vara glad för din skull denna gång

Svar på tråden hur gör man exet?