• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Italiensk: janos
    Grekiskt/Turkiskt: MC, janos, fru Hilde
    Spanskt:Fru Hilde (funkar för mig)
    Libanesiskt: Fru Hilde (Mums! Helst)
    Kinesiskt: janos
    plankstek, black & white: Janos
    Thai:

    Gable Jag gjorde ett kejsarsnitt. Det var en jättepostitiv upplevelse för mig... alltså själva födseln. Veckan efteråt däremot hade jag rejält ont! Fast de andra som snittades samma dag hade inte riktigt lika ont. Tror alltså det är väldigt individuellt hur snabbt man kvicknar till. Någon liten lätt operation är det nog inte, men heller inte en särskilt komplicerad. de som föder vanligt har istället ont när de föder, men är vakna och pigga nog att ta hand om sitt barn ganska snabbt efteråt.

    Näh nu gråter lilltrollet! ... skyyynda

  • Hilde

    Mammacatta du är en vis quinnaa!!!

    ÄpG jösses vad jobbigt! Skickar kramar till dig för jag vet inte hur man skriver sånt här i ord!!! Jag begriper att det känns jättejobbigt och samtidigt blir jag lite stum, eftersom jag nu inser att jag hört till de lyckligt lottade. Massor av kramar!!!!!!!!!!

    Gable grattis på dig! Märkligt att både försöka skicka tröststöd och gratulationer i samma inlägg... men så får det bli.

    Nu ska jag och Zilla på besiktningsmöte på BVC... hon har en tand att visa iallafall... och så är hon ju en gefla krypbebis och försöka stå o gå runt bebis numera.... jäktigt värre. Det är därför jag inte orkar surfa alltför mycket numera. Fast jag kommer in o läser av när jag kan... men orkar/hinner inte alltid skriva.

    KRAM!!!!!!

  • Hilde

    Hejsan flickor
    Nu sover min lilla ballerinabrutta.
    Hon har fått för sig att hon kan gå själv nu. Utan livlina och med värsta ballerinafötterna. för inte sjutton har hon fattat att hela trampdynan ska vara i golvet för att hitta balansen. JAG ÄR ETT VRAK!!!! *vrålar*

    Fast nu sover hon... hon är sååå sööt när hon sover...

  • Hilde

    Janos håll i dig för du ska också bli ett vrak... VÄNTA BARA Fast det är roligt också... men bara inte när man är precis mitt i "jag-orkar-inte-en-dag-till" tiden.

  • Hilde

    Hmm har jag missat nåt? Har ÄPV befordrats?

    Grattis ÄpV ! Flååt om jag inte hängt med.

  • Hilde

    Hihi MC du förgyller min dag

    Måste dock erkännas att jag som är husnööördig mest kollade in potentialen i lokalerna. I övrigt ser det ut som om min svärmor flyttat in Med sina gamla invanda möbler, med lite nytt, men i samma gamla goa myysiga hemtrevliga stil som ändå matchar hennes orreforslampa från 79... TYP finns mååånga som min svärmor! Mer pengar, men inte så stor vilja till uppdatering, bara bekvämlighet.

  • Hilde

    Hi hi... och när furu gulnar blir det billigt för den som vill shoppa begagnat Me like!!!! Jag målar det gärna i lite snygg linoljefärg och vips så har man en Norrgavelmöbel istället

    Men Norrgavel... målar med Ovolin äggoljetempera... men det är en annan femma. Jag ska nog måla med äggolja vilken dag som helst... ska bara... köpa färg först.

  • Hilde

    Ha ha ha... ärligt talat när jag kollar på husfoton på hemnet reflekterar jag knappt över sånt där. Fast jag har ju mitt hus numera.

    När vi letade hus hade vi liksom en lista på grejer som gärna skulle få finnas.... för att priset på objektet skulle ligga bättre till. vi ville ju gärna fixa till vårt hus själva och då kvittar terakottaklinkersen och tapetval.

    * riktigt gamla tapeter (gärna solkiga)
    * saknade trälister i rummen. (normala icke upphottade hus har oftast några rum med lister som inte hunnit komma på plats.
    * Riktigt gammalt kök.
    * 1970-tal plastmattor på golven.
    * Gammalt ( men funktionellt) badrum.
    * VIKTIGT! ICKE TILLÄGGSISOLERAT!!!! Det går inte att lita på att sånt är riktigt gjort!
    * VIKTIGT! INGA KNEPIGA TILLÄGG... (Verandor, badrumsutbyggnader, m.m.) Ny tillbyggnader är ofta i undermåligt material jämfört med originalhuset... och det kan man inte veta förränn man lyfter på paneler, mattor och tak.... eller man får läckor m.m.
    *INGEN INREDD KÄLLARE

    Och jag kan rada upp mer, men

  • Hilde

    Jäklar Zilla postade inlägget före jag var klar .... !

    Hursomhelst om man vill pilla lite själv (fast inte för mycket) och vill få ett BRA pris och BRA friskt hus är ovanstående lista inte så dum

    Fast jag glömde en viktigt punkt.... men den är nog viktigare för mig än för er.... HUSET SKA INTE VARA MÅLAT I EN PLASTFÄRG av typen DEMIDEKK Usch....

  • Hilde

    Näh, Gable jag inser det Men för att vara lite allvarlig. En del av det jag radade upp är sånt som gör ett hus vansinnigt mytcket billigare. Du skulle bara veta vad folk hänger upp sig på saknade lister och gamla tapeter... !!!!! Och sånt är busenkelt att åtgärda, t..o.m. om man inte gör jobbet själv.

    Sedan gamla kök ( kanske från 1950-tal) är praktiska och går lätt att bygga in helt modern inredning i. Och inte att förglömma jag tycker att de är snygga. Men hus blir billigare om köket är slitet...

    Nu talar vi inte heller om småpengar. Folk är löjligt beredda att lägga miljoner på sina hus och det gör att ett upphottat hus eller ett där sånt här är åtgärdat blir säkert en miljon dyrare ( kanske en halv miljon) allt beroende på budgivning iofs. ) Alltså skulle hantverkskostnaderna ändå inte vara så dyra i jämförelse med att köpa ett hus som "ser ut" som om det är bra. Jag har sett många typer av fukskador osv, så jag litar inte på sånt som ser snyggt ut.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8