• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

Jadu Janos man kan ju aldrig så noga veta. Jag var så övertygad i min känsla att jag hade en tjej i min mage att jag gick iväg och gjorde ett könsultraljud.

• mammacatta

Det finns växabyxor som är mindre som man har i början. Jag kan rekommendera tex lindex och HM. Eller nån barnaffär om d finns; exit(billig) eller PoP(vansinnigt dyra).

Härhemma har det inte städats sen avgången. Då såg det illa ut. Nu ser det ut som andra världskriget dragit fram. Jag har gjort små gångar i bråten så jag tar mig till TVn och spisen...

Jag skojar inte. Det ser BEDRÖVLIGT ut. Men vi var så trötta och sjuka i söndags och igår, så det blev aldrig gjort...

• mammacatta

Jag var övertygad om att det var killar båda gångerna, men jag lyssnade inte för jag ville ju ha en tjej!

• mammacatta

Glömde berätta: jag köpte ju en fin röd/beige väska på hötorget i söndags. Den blev omedelbums klätterställning härhemma, så den åkte in i datorrummet. Där har vi även tidningsinsamlingen, så nu är den väska åt några tidningar som ludde packade så fiiiint.:D:D:D

Vilken rolig liten ettåring jag har!

• Hilde

Janos jag rekommenderar faktiskt att handla boobkläder speciellt amningskläderna. De har super kvalitet töjs inte ut under graviditeten trots jättemage och används hela amningsperioden. De är dyra, men kanske inte så dyra om man ser till nyttan och användningstid. Sedan har de jättehögt andrahasndsvärde på tradera.

• janos

Jag får titta in på HM och Lindex på torsdag kanske. Då är jag ledig.

Idag har jag haft en bra dag, efter min 12-timmars sömn. Jag har städat köket, plockat i och ur diskmaskinen, sorterat tvätt och tvättat två maskiner, varit till återvinning (har inte varit din sen julas) och nu måste jag göra lunch, för sen är det dags att åka och jobba kväll.

• mammacatta

Barnens hus har. Babyproffsen borde ha.
    Sen finns de säkert på nätet åxå!

• Hilde

www.mamamiashop.se/
    Fast de hade inte de roligaste kläderna.

www.lillamirakel.se/Shop/Index.php
    Här finns lite mer.

Den här tröjan är föresten super! Jättebra när man behöver skydda och värma juvren, speciellt i början. www.lillamirakel.se/Shop/Index.php

Dessa är enkla och väldigt bekväma. Passade perfekt i slutet av graviditeten också. www.lovelymama.se/webbshop.html Lovely Mama var min favvoshop i Göteborg, men jag har aldrig skickat efter något från dem.

Dessa byxorna använder jag fortfarande. De var jättesnygga under Boobklänningarna också. Funkar både med minimage och jättemage. Man flyttar mudden upp eller ner. www.growinlife.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay&prmenbr=362&cat=Byxor

Hmm jag verkar väl som en återföräljare av det märket snart

Hi hi... ja ja... nu har du några nätshoppar att kolla mellan iallafall. Hur man får råd???? Jo, man önskar sig sådana kläder i present och är supertydlig på den punkten.... läääänge!

• mammacatta

Idag har P gjort kalops.
    Jag älskar P.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8