Vad ska man säga? "snabbt"
Vi har gemensamt bestämt att vi förlovar oss på Fredag men vad ska jag säga när jag ger ringen till Henne
Det är inte planerat att gifta sig inom en snar framtid.
Vi har gemensamt bestämt att vi förlovar oss på Fredag men vad ska jag säga när jag ger ringen till Henne
Det är inte planerat att gifta sig inom en snar framtid.
Jo, det verkar rätt vanligt numera att man "bara" förlovar sig. Men vi alla är ju olika. :) Dock kan det ibland kännas som att innebörden av förlovning försvinner, eftersom den inte längre förknippas med att man vill ingå äktenskap inom en rimlig framtid. Lite trist, tycker jag.
Det är olika det där... Jag förlovade mig en gång tidigare, 1996. Vi hade varit tillsammans ett par år och skulle var för sig åka utomlands. Han frågade om jag ville att vi skulle förlova oss, jag sa ja. Vi hade inga planer på att gifta oss men ville väl på något sätt markera att vi tänkte fortsätta vara tillsammans även om vi skulle åka åt olika håll. Vi höll ihop ett bra tag efter det och bodde ihop i fyra år när vi kom tillbaka, men giftemål var aldrig aktuellt. Sen bröt vi alltså upp och med min blivande make har jag varit förlovad i ett drygt år. När han förde frågan om förlovning på tal så blev jag jätteglad, men var väldigt tydlig med att jag inte var intresserad av att vara förlovad om vi inte skulle gifta oss. Så när vi förlovade oss så gjorde vi det med klart sikte på att också gifta oss. Men det är olika...
Kolla in chandlers förlovning till monica i vänner. så sjukt fint. finns säkert at t hitta på någon hemsida... Överraska henne redan på morgonen eller gör något riktigt oväntat. dcet är halva grejen
Vi forlovar oss på nyårsafton och giftermål den 12 maj *wiiie* För mig är det gifttermål när man förlovar sig.
Varför förlova sig om man inte avser att gifta sig?
Förlova betyder ju just FÖR-LOVA, lova i förskott att man ska gifta sig.
Om ni inte ämnar gifta er så får ni väl kalla det vänskapsring eller samboring eller något annat. Men en förlovning blir det ju inte liksom.
Varför får inte folk bara göra som de vill?
Klart man får göra som man vill, men KAN man verkligen ändra innebörden på vissa saker?
Kanske möjliggörs ändringen av förlovning bara för att det inte inbegriper några juridiska åtaganden? Man kan ju inte direkt börja ändra på innebörden av ett äktenskap osv. Eller???
Folk får väl göra som dom vill, men hur mycket jag äns påstår att vi bor i en villa så står det ändå lägenhet på kontraktet.
Vissa saker är bara vissa saker. En förlovning är just en FÖR_LOVNING inför ett bröllop, så är det bara, man kan inte välja att göra en hund av en katt bara för att man vill det.
Afrodite: Hihi, bra sagt :)
Själva grejen med förlovning är väl att man ska gifta sig?? En För-Lovning till bröllopet. Det är då min åsikt!
Men men, det var ju inte det t5r undrade över så tillbaka till frågan: Vad ska du säga när du ger henne ringen?
Så kanske, vill du förlova dig med mig?
eller, vill du dela din framtid med mig?
Säg det som känns bäst att säga...Lycka till! :)