• t5r

Vad ska man säga? "snabbt"

Vi har gemensamt bestämt att vi förlovar oss på Fredag men vad ska jag säga när jag ger ringen till Henne
    Det är inte planerat att gifta sig inom en snar framtid.

• Svar på tråden Vad ska man säga? "snabbt"
  • emsalie

Oj, vad svårt. Vill du gifta dig inom en snar framtid?

jag hade nog sagt något fint om hur mycket jag älskar henne och varför.

• Lilla Li

Eftersom ni gemensamt bestämt det så hade jag bara sagt "Här får du ringen vi pratade om!". Hahaha. :D :D:D Nej förlåt det var lite taskigt. ;) Jag tror det bästa är att inte planera något utan säga det från hjärtat, spontant och ärligt.

• Fru Cinderella

Vill du förlova dig med mig?

• BlivandeFruFrida

Nej, nej, förlovning innebär ju att man ska gifta sig så varför inte fråga "Vill du gifta dig med mig?" Sen måste du säga varför du vill gifte dig med henne, att du älskare henne osv.

Det är kul att bli friad till:)

• Fru Cinderella

BlivandeFruFrida

Men nu var ju inte giftermål aktuellt så då kanske det blir lite konstigt o ta upp det? Plus att man måste inte gifta sig bara för att man förlovar sig.

• t5r

Nu är det klar det gick bra
    jag sa några fina ord och frågade om hon ville förlåva sig tack för all hjälp

• Miss Cykel

Jag vet att jag kommer att få påhopp om det här, men innebär inte förlovning att man ska gifta sig? Jag är inte religiös eller så, men jag har lite svårt att förstå att man kan förlova sig utan att man vill gifta sig...

Jag menar inte att man måste gifta sig direkt såklart, men är inte det målet i framtiden??

• Tossi

Miss Cykel, jo precis så tänker jag också.
    Men idagsläget finns det många par som förlovar sig för att visa att man hör ihop men ännu inte är redo att gifta sig än. De brukar ha ett frieri senare när de är redo att gifta sig. Så det förlovar sig två ggr.

• missZapon

Miss Cykel - De som inte vill av en eller annan anledning gifta sig juridiskt, eller av andra anledningar vill gifta sig. Som en nära vän tycker bara det är romantiskt trams + att han inte är kristen såg ingen anledning som helst att gifta sig. Men han och hans sambo vill ändå visa världen att de hörde ihop så de förlovade sig, har nu varit förlovade i 25 år utan att ha en tanke på att någon sin gifta sig.

Inget påhopp alls till dig, inte ens mina egna åsikter bara att jag sett ett par som inte ser någon anledning till att gifta sig.

Svar på tråden Vad ska man säga? "snabbt"