Rakad mus, lättare svamp?
Jag har just rakat min mus för första gången i mitt liv. Någon som vet om man lättare får svamp då?
Jag har just rakat min mus för första gången i mitt liv. Någon som vet om man lättare får svamp då?
Jag har hört att en läkare sagt att om man rakar sig och har stringtrosor så får man nästan garanterat svamp.
jag har rakat mig i många år o haft stringtosor men ingen svamp så ja tror att det är från person till person. sen har ja hört att man får oftare svamp om man andvänder trosor i annan material än bomull för ofta, vet inte om de e så men de har inte hänt mig i alla fall
Jag har inte upplevt att rakningen påverka från eller till när det gäller svamp.
Bindor däremot, de ska man akta sig för! Men har man lätt för att få svamp kan nog rakning kanske göra det värre för jag håller med om att det är brist på luft och mera fukt som gör det!
Jag tror att det där om hur lätt man får svamp i underlivet beror lite på vad man använder när man rakar sig. Dvs rakgel, tvål eller lactacyd. Det ska vara lågt ph där nere. Det går jättebra att använda lactacyd både till att tvätta sig med och som glid vid rakning.
Jag använder alltid rakapparat när jag rakar mig. Då behövs inga löddrande varianter som kan påverka ph-värdet. Det funkar jättebra och jag tror heller inte att det är lika stor risk att man skär sig som med rakhyvel.
På tal om tampongen "Ellen" -- är det fler än jag som tycker att reklamen i TV är missvisande?
Av reklamen har jag fått intrycket av att man ska använda den tampongen när man har problem i underlivet och behöver återställa ph-balansen, dvs inte för att man behöver mensskydd utan man kan ha den när som helst.
Men nu har jag fått höra att den ska användas som en vanlig tampong, dvs vid mens och absolut inte annars. Det är bara det att den är lite annorlunda än vanliga tamponger pga det här med att ph-värdet återställs, men det är fortfarande ett mensskydd.
Vore kul att höra om det bara är jag som har fått ett felaktigt intryck av reklamen! Det kanske är jag som är dum, men om inte så är det allvarligt tycker jag, eftersom man kan ta skada av att använda tampong när man inte behöver det
Japp, jag fattade öht inte att den var till för mensskydd, varken av min polare eller av reklamen.
Rakad mus? Låter som något för djurrättsorganisationerna...?
Här är en blåst blondin till... vadå mens? *skrattar* Trodde även jag att det var en *irriteradiunderlivettampong* =Þ
... har dock hört att man lättare riskerar få svamp när man är rakad. Tajta string kan också vara en bov både när det gäller svamp och irriterade hårsäckar. När det gäller det sistnämnda är svarta string värst hörde jag. *peppar peppar så har jag klarat mig hittills*