September 2007 Nr2!
Hej alla brudar!
Hoppas ni hittar hit igen!!
Det börjar närma sig nu! Hur långt har ni kommit?!
Länk till förra tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1839579.html
Hej alla brudar!
Hoppas ni hittar hit igen!!
Det börjar närma sig nu! Hur långt har ni kommit?!
Länk till förra tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1839579.html
låte ju kul att tomtarna är klara här har granen ståt så gran och fin hela veckan....
en fråga till alla septembermänniskor är det någon som gifter sig borgligt här?? tänkte fråga när man ska kontakta en Vigselförättare....
den lilla bruden: Vi gifter oss borgerligt. Jag vet inte heller när man ska ta kontakt med vigselförrättaren, funderar på ett halvår innan kanske?
Här är en till från Västeråstrakten, jag är uppväxt i Sala.
ett halvår låter bra det är ju inte för tidigt och det borde inte vara för sent... jag är mäst rädd att alla ska tacka nej ...
Hur mkt musik ska ni ha?
Vi kommer ha ganska mkt då jag hållt på en del med musik. (Både sjungt i kör och spelat flöjt).
Så vi kommer ha 3 körsånger (som min gamla kör sjunger), två eller tre psalmer. Sen ska en kompis till mig så är urduktig på piano att spela ett eller två stycken.
Tossi, får man ha så mycke musik?!
Vi vill ha orgelmusik, har inte frågat honom än, men vi ska!
Har du spelat flöjt?! Tufft! Jag har spelat flöjt i typ 13 år nu!
Ska precis köpa en ny!! Wiiii!!!
Jag tar mig friheten att ha mkt musik, sen tror jag inte att ngn har ngt emot det heller :)
Jag känner ju både kantor och präst.
Vi ska prata med våran kantor i januari/februari för att bestämma allt. Så vi måste ju typ bestämma allt nu, eller iaf inom den närmaste framtiden.
Jag har spelat i få se 12 år, tror jag att det blir :) Fast om jag ska vara ärlig så spelar jag inte så mkt just nu, ska se om jag kan hitta en orkester. Vad ska du köpa för ngn?
Ja, vi ska väl ta kontakt med organisten i januari typ! Älskar orgelmusik! Bland annat!
Man behöver ju inte ha en hel konsert i kyrkan, man ska ju orka stå upp hela tiden oxå!
Jag ska köpa en Altus 907 ! Har haft en sån hemma å provat över helgen! Innan så har jag min Yamaha skolflöjt! Den har jobbat på bra i 12 år, så nu är det dags för byte! Kommer ha kvar den dock, för utomhusspelningar med orkestern då det kan vara dåligt väder!
Ja, men vi får väl ha stå tävling hemma som träning :D
Eller så går det att fixa ngn stol brevid altaret. Det löser sig säkert.
Okej, är det mkt silver i den, har hållt mig till yamaha, byte själv för ngr sen till en yamaha 311 med silverhuvud.
Hehehe, ja man får nog träna på att stå å se allvarlig ut! Jag är sååå nervös för att jag kommer börja asgarva när prästen pratar om viktiga saker! Jag har en tendens att skratta vid underliga tillfällen!
Jupp, munstycke i silver å resten är försilvrat nickelkropp. Såg att din är silverplatinerad...vad är skillnaden?!
Nej nej inte allvarlig, men ett gulligt nyförälskat leende måste det ju vara :D
Platinerad verkar betyda just försilvrad, är bara ett annat ord. Så det är ingen skillnad.