Ta hål i öronen på min 5åriga dotter
Hej tjejer!
Min dotter fyller fem i slutet av januari , vill då ha hål i öronen men vart kan det göras?
Tips i närheten av södertälje eller trosa fast går även i botkyrka.
vet någon med vad det kostar nu .
Hej tjejer!
Min dotter fyller fem i slutet av januari , vill då ha hål i öronen men vart kan det göras?
Tips i närheten av södertälje eller trosa fast går även i botkyrka.
vet någon med vad det kostar nu .
jag fick också hål i öronen när jag var fem, inga problem med det alls. och alla på lekis var såå avundsjuka ;)
sen tog jag hål i näsan när jag var 13, alla i skolan frågade vad min mamma hade sagt om det, och jag svarade att det var hon som gjorde hålet ;)
har inte ångrat det en sekund att jag gjorde mina "hål" i tidig ålder.
(nu har iofs kanske jättemånga 13åringar hål i näsan, men på min tid var det jätteovanligt)
Saltakatten:
Min mamma tål inte titan eller någonting öht i sina hål så tyvärr kan man reagera mot det. Hoppas det blir snygga örhängen o att lilltjejen blir nöjd!
jag säger nej nej nej, eftersom det innebär håltagning med pistol, (ingen seriös piercare gör på en så liten) och det finns inte en enda postiv sak med att ta hål med pistol
Sorry, missade det i inlägget. Förstod inte varför du ville att din dotter skulle ta hål men nu läste jag ordentligt och fattar
Som jag förstår det spelar det ingen roll när man tar hål i öronen. Blir man allergisk så blir man. Problemet är bara att det kan vara jäkligt jobbigt att vara nickelallergiker. Min mamma är det och hon måste alltid sätta lappar över knappar i jeans osv för det är nickel i. Hin tycker fortfarande att jag var dum som tog hål i öronen Men jag ville ha pärlörhängen ju...
Det är väl mest att det är större risk för infektion när de är små och inte kan låta bli att pilla. Min kompis som numera bara använder titan tog hål i öronen när hon var liten och blev jätteinfekterad. Sen tog hon inte hål förren hon blev vuxen.
Cavatina: ok, jag visste inte att man kunde vara allergisk mot titan. Min mamma har låtit sina hål i öronen växa igen för hon är jätteallergisk mot nickel. Det är trist.
Min fasters hund fick en tand i titan sedan han tappat sin egna. Den blänkte jättehäftigt när han hade munnen öppen.
Lite off topic jag vet, ursäkta
Jag lät göra hål i öronen när jag var 27 eller 28 år.
Helvetiskt ont gjorde det, öronen var typ röda i två veckor men efter ett år läkte det iallafall.
Nu har jag inga som helst problem med hålen och har mig veterligen inte utvecklat några allergier.
Vad jag har förstått har barn mycket bättre läkkött än vuxna och därför kan det vara en fördel att göra hålen när man är ung.
ProudWoman har faktiskt rätt i det där med att det inte är bra att ta hål i öronen med pistol, till skillnad mot vad man trodde tidigare.. Håltagningspistolen krossar vävnaden till skillnad från piercing nålen som "skär" igenom vävnaden.. Så även om man bara ska göra ett vanligt hål i öronen så bör man gå till en piercare.
OH BOY! är det b-a-r-a jag som minns förra gången en sådan här tråd startades???
Håll i hatten säger jag bara!!!
*nyfiken*
Vad hände då?