Ta hål i öronen på min 5åriga dotter
Hej tjejer!
Min dotter fyller fem i slutet av januari , vill då ha hål i öronen men vart kan det göras?
Tips i närheten av södertälje eller trosa fast går även i botkyrka.
vet någon med vad det kostar nu .
Hej tjejer!
Min dotter fyller fem i slutet av januari , vill då ha hål i öronen men vart kan det göras?
Tips i närheten av södertälje eller trosa fast går även i botkyrka.
vet någon med vad det kostar nu .
Ursäkta, vill inte vara tråkig, men är hon inte lite liten?
Med risk för att vara väldigt tråkig: Tänk noggrant över alla risker med allergi o.s.v. Finns inga allerier öht i släkten kan det ju funka, men annars kan det vara värt att vänta.
(Vill inte pekpinna, bara varna, har en synnerligen drabbad kompis som lider...)
Säger samma som de andra - vänta. Inte minst med tanke på allergier. Det är inte säkert en allergi märks på en gång heller, utan det kan sakta smyga sig på o bli riktigt illa i framtiden.
Tänk även på att barn leker och får smuts under naglarna och sen är och pillar vid hålen, är stor risk för infektion!
Det finns allergisäkra örhängen man kan ta på en gång.
Min mamma lät ta hål i öronen på mig när jag var 5 månader
Gick så bra så!
Får hon en allergisk reaktion nu så tror jag att hon iaf skulle fått det sen.
måste ju gå tvärtemot de andra då och säga vad roligt för henne =)
kostar runt 100-lappen och finns i olika material just för att förhindra allergier. Har själv haft hål sedan 3-års åldern och det har fungerat hur bra som helst.
Att tänka på när läkpluttarna tas bort är att sätta i guldörhängen bara.
tack tjejer för komentarena :)
bra Joli-07 och maljor ni tipsar om de mera allergisäkra örhängena :)
Jag var 5 år när jag fick ta hål i öronen. Jag har inte fått några allergier.
Min kompis använder bara örhängen av titan. De kan man inte heller bli allergisk mot vad jag vet. Det är du som är mamma och naturligtvis får du göra som du vill. Har din dotter själv bett om örhängen?
Saltakatten ja hon har det :)