• malene

billigt bröllop?

hur mkt har ni fått ner er budget till?

• Svar på tråden billigt bröllop?
  • Pickles

mooogn: Vi bor i V götaland (vill inte avslöja mer innan inbjudan är ute). Min pappa och sambo ska ta bilen till Tyskland och "fylla" den och vi räknar med att tjäna mkt pengar på det. Det blir ju inga dyra årgångsviner så gästerna får hålla till godo med JP Chanet (eller hur det nu stavas?)

• nencer

de ser ut som att vi kommer klara av en budget på 30 000. då har vi bjudit 75 personer...
    resa ej inräknad! och ringar har vi redan köpt

• TigerLinn

vad har ni köpt för ringar?? å har ni köpt den på nätet eller i affär?

• hemligmia

TigerLinn:

USM= Umeå sprot och motion (vid järnvägsstationen), ovanpå där finns club gourmet...vet några som hade sin bröllopsfest där förra året och det var kalas. Jag har inte numret till ägaren men kan säkert skaffa det om intresse finnes

• TigerLinn

hemligmia: vet du vad de är för typ lokaler? kan amn ta med egen mat? tror du de rä dyrt att hyra?

• korall

Vi har precis varit i tyskland o handlat alkholen. Vi räknade ut att det hade kostat oss 8140kr att köpa på systemet och vi betalade 3360 kr i tyskland. lägg på en tusenlapp för bensin och 500 för färjan, men vi har fortfarande tjänat massor. Nu hade vi iof ändå åkt ner till skåne, då min syster bor där, så lite bensinpengar kan vi egentligen räkna bort.

• mooogn

korall: Tack för infon! Kanske något att fundera på till sommaren..? Har ju en kompis en Malmö, nu när jag tänker efter

• sostot

moogn:

Jag åkte och köpte alkohol i tyskland nyligen, kolla tex på www.dandiscount.dk åkte med en arrangerad bussresa grån orust-trakten. bussresan kostade 550 kronor jag köpte alkohol för 3100 kronor som på systemet skulle kostat 8500... kändes som en bra deal.

• TigerLinn

vilken tur att vi inte behöver tänka på allt de där me dalkohol när vi ska ha alkohol fritt

• Juni_2007

Bygdegård, catring - kall buffe', hyr klänning, köp kostym som kan användas efter bröllopet, köp vin och öl i tyskland och strunta i starksprit. hoppa över efterrätt och servera vanlig tårta istället, dekortion typ ljus fat osv. på Ikea.

Svar på tråden billigt bröllop?