• malene

billigt bröllop?

hur mkt har ni fått ner er budget till?

• Svar på tråden billigt bröllop?
  • jennie-m

Vi är precis i startgroparna, men vi har räknat på ca 65 000 för 100 pers.

Då blir det skaldjursbuffé (som en kompis-kock fixar och inhandlar billigt från kontakter), alkohol från tyskland.., vigsel på båt, festlokal (typ bygdegård fast större), levande band + dj (genom släkt-kontakter billigt), bukett (oxå släktkontakt-biliigt), kläder, ringar etc etc.

Vi har inte räknat in br-resa och ska heller inte sova på ngt hotell på br-natten.

Skulle helt klart bli MYCKET dyrare utan alla dessa kontakter!

• MissJay

Vi ska ha 60-70 gäster och vi räknar med 30 000 kr ungefär. Använder alla kontakter vi har till tex smink, hår, fotograf, dj...osv

• drömbrud

66610:- 130 gäster exkl bröllopsresa som vi ska önska oss... (Kan meddela att vår lokal går loss på 22.500

• drömbrud

Skulle inte vara en smile gubbe där i slutet, bara en parantes...)

• Fluffbullarna

Vi satsar på att komma under 20.000. Vi ska ha 50 gäster, kommer att laga maten själva och inte köpa så dyra kläder.

• TigerLinn

hej vi ska ligga någonstands mellan 15000-20000 kr.. har just börjat planer ser de som en sport att få de under 20000 vi ska ha mellan 70-80 gäster ungefär... vi ska ha egen serverings personal men köpa kallskuret och potatis eller gratäng..

• Doriol

Vår budget kommer ligga på ungefär 50 000kr för 50 gäster. Det är svårt att få ner det mer tycker jag. Ändå har vi inte tagit de dyraste alternativen nån stans. Men det vi tycker är bra.

Vi kommer vara i en lokal där man inte får ta med sig egen alkohol vilket gör att priset går upp. men å andra sidan är lokalen gratis. Jag vet inte hur vi ska göra med serveringspersonal. Någon har tipsat om restaurangskolor el liknande. Verkar som en bra idé men samtidigt blir man ju lite rädd för att det inte ska flyta på bra. Om det är elever som inte riktigt är säkra på vad de gör kanske risken är att det inte funkar lika bra och att de behöver mer stöd. Något som jag inte har lust att ge dem just denna dag i alla fall :)

Vad har ni för bra spartips?

• 8smurfan

Hej!
    JAg har ett gymnasium i närheten så dom ska laga våran mat det gör maten väldigt mycket billigare samt att jag kan koncentrera mig på dukning med mera.
    kramis Nettan

• 8smurfan

Hej igen!
    Glömde säga att det finns lärare med hela tiden å dom e jätteduktiga oftast är det elever från 2 och 3 året som gör maten.
    Kramis Nettan

• Lyckligtkär

hej! Vi har verkligen kommit ner i pris och det går säkert lite till.. Till middagen har vi bjudit den närmsta släkt och vänner ca 35-40pers, vid kyrkan är vi destofler. Vår budget ligger just nu på 20 000kr. Bröllopstårta har vi tänkt att de ska göra på maxi åt oss. Vi har en super fin kyrka, Väse kyrka i karlstad. Vatten runt omkring och precis in till finns en vacker gammal hembygdsgård som vi ska ha festen i. pris på den är 1000:- för en hel helg. (Väse hembygdsgård)Allt ingår i det priset med dansloft, bord,stolar, dukar, servis m.m..
    Mat tänkte vi ha buffé egen tilllagad. Alkoholen åker vi nog till tyskland och köper, så blir det en liten resa dit också.
    Klänningen har jag funderat på att köpa via www.1koon.com Brudtärnan ska ha min balklänning och min blivande man + marskalken hyr frackcoat.. från degerfors Ateljé. Vi kommer ta hjälp av några vänner med detta och vi får det verkligen precis som vi vill ha det.
    Min syster ska hjälpa mig/brudtärnan med frisyren + löshår.
    Bröllopsresa får vänta lite, efetrsom vi då sedan ett halvår tillbaka precis blivit föräldrar.

Svar på tråden billigt bröllop?