• brollop0701

Nejlika i brudbuketten - vad förknippar ni det med?

När jag nämnde att jag eventuellt skulle ha limegröna nejlikor i min bukett sa min kompis att det förknippar man ju med begravningar - stämmer det?

• Svar på tråden Nejlika i brudbuketten - vad förknippar ni det med?
  • A:s wife

jag ska ha nejlikor. folk får tycka vad de vill om förknippning med begravningar etc. jag ska ha nejlikor ändå, för det är så fint =)
    så kör på nejlikor om det är det du vill ha!!

• yamman

blivandefruandersson08

Jag har tyvärr inga bilder på någon hemsida men om du skriver in din mejladress så ska jag skicka dig kort på buketten.

//Yamman

• f.d. Svart brud

precis som övik070714 sålde de nejlikor i skolan (högstadiet), fast gula = vänskap och röda = kärlek. På gymnasiet avancerades det hela till roor i samma färger.

• l i s a

Jag har sedan länge tänkt ha nejlikor i min bukett! De är så otroligt vackra de som finns nu! Det finns stora "bulliga", det fins rynkiga, slätare, enfärgade, tvåfärgade i alla möjliga nyanser! Personligen tycker jag att de limegröna är urtjusiga! Självklart ska du ha nejlikor

• brollop0701

Jupiter2

Helt underbar bukett!

• Nemo nisi mors

Min mamma hade prästkragar och röda nejikor i sin brudbukett.

• Jupiter2

brollop0701: Tack så mycket!

• becky-79

Nejlikor o begravning????

Jasså, de flesta begravningar jag varit på har varit baserat mest på (dock mina favoriter) rosor och liljor.

Dessutom vem säger vad som är t vad, det beror ju på hur den formas, hålls osv.

Kör på nejlikor om du vill, jag tyckte det lät lite nytt och häftigt med limegröna nejlikor.

Svar på tråden Nejlika i brudbuketten - vad förknippar ni det med?