• Lilla Li

RAKT hår på bröllopet?

Jag har läst mycket här om olika håruppsättning m.m. till bröllopet. Även sett mååånga bilder på olika varianter. Men är det någon som har bilder på frisyrer med rakt hår - inte lockigt alls? Har knappt sett det... Inte heller bilder på folk som "bara" har utsläppt hår. Finns det? :)

• Svar på tråden RAKT hår på bröllopet?
  • Marskatt

Jag kan tyvärr inte fylla på med löshår då mitt hår redan är jättetjockt. Lite surt! Har provat sätta fast löshår ändå, o det satt inte kvar med "bara" hårnålar, så i så fall måste det "svetsas" fast o det har jag ingen större lust med. Tack ändå nenne78! Verkligen gulligt att komma med tips!

Ska kolla med frisören vad hon tror, om jag nu bara kan få tag på henne!

• Fru Cinderella

Marskatt

Har du testat med löshårsclips? De sitter som berget

• Zozo

Marskatt: jag har ocksa spikrakt har som varken haller permanent eller värsta locktangen.. Jag ville heller inte ha nagra "lockar" eftersom det inte är jag. Däremot tyckte jag det var väldigt snyggt när de liksom lade olika harlänkar i öglor i olika mönster. Ger volym och kan vara otroligt läckert när de är duktiga. min frisyr hamnade lite pa sniskan och tva länkar kasade men jag kände mig tjusig ända!!

• Meddelande borttaget
  • Örebrobrud

På Bröllopsguiden finns det några bilder på frisyrer som är lite mer "poppiga" eller som kan inpspirera.

• Marskatt

Zozo

Hur långt hår har du då?

Örebrobrud

Har du en länk möjligtvis?

• Meddelande borttaget
  • Örebrobrud

Jag förskte länka, men det stoppades i BT:s filter.

Sidan har adressen "brollopsguiden.se". Klicka på Galleri längst upp och väl sedan Frisyr.

• Marskatt

Oki! Då kikar jag! Tack så länge!

• Zozo

Marskatt: har eg axellangt och uppklippt men hade latit det växa en 5 cm eller sa till i somras. Du kan göra flera varianter pa kortare har. ev lägger du till löshar (jag hade inget) i själva uppsättningen för att fa till nagra extra "öglor".

• fästmö_

Jag hade halvuppsatt hår och det som hängde löst var plattat.

Svårt att förklara men jag var väldigt nöjd! Om du vill se kan jag skicka en bild.

• Marskatt

Tyvärr kan jag inte lägga ut min mejladress eftersom den går till jobbet... Fick i alla fall tag på en tjej som jobbar hos "min" frisör, men hon är visst mammaledig. Får nog svar nästa vecka på om hon kan hjälpa mig o så får jag väl titta in hos henne i mellandagarna o fundera på vad som skulle kunna gå att göra. Tack för tipsen tjejer! Jag fortsätter hålla ögon o öron öppna efter tips!

• Pomodoro

En duktig frisor kan satta upp haret sa att det sitter, aven om man har rakt "slinkigt" kortare har. Sa misstrosta inte, har du en ide sa kommer de nog att fixa det. lycka till!

• alvbröllop

Marskatt!

e du säker på att du inte kan ha löshår? Jag har också toktjockt hår och frisörskorna sa till mig att jag inte kunde ha fuskhår men som du såg på min bild så syntes det ju inte särskilt mycket att jag hade fuskat!

Jag hade ganska mycket löshår dock! Två paket!

• Pomodoro

Dum fraga:
    varfor behover man loshar om man redan har tjockt har?

• Fru Cinderella

Om man vill ha det längre..

• Pomodoro

Ahhaaaa. Tankte inte pa det. Da fattar jag!

• Marskatt

alvbröllop

Jo jag är relativt säker på det! Har testat några gånger o det blir liksom inte så lyckat om vi säger så, o just den dagen vill jag ju faktiskt känna mig fin!

• alvbröllop

ahh vad synd - tror du kommer bli grymt snygg oavsett - alla brudar e ju vackra!

Svar på tråden RAKT hår på bröllopet?