• Lilla Li

RAKT hår på bröllopet?

Jag har läst mycket här om olika håruppsättning m.m. till bröllopet. Även sett mååånga bilder på olika varianter. Men är det någon som har bilder på frisyrer med rakt hår - inte lockigt alls? Har knappt sett det... Inte heller bilder på folk som "bara" har utsläppt hår. Finns det? :)

• Svar på tråden RAKT hår på bröllopet?
  • Lilla Li

Andra kanske inte har sett den. ;)

• alvbröllop

oj då - såg inte att du ville ha det uppsatt... sorry

• Lilla Li

alvbröllop: Ja det var verkligen jättesnyggt! Fast å andra sidan så passade det med er stil, som jag antar var alvbröllop? ;) Vår stil är mer klassisk och min sambo vill gärna att jag är extra uppklädd på vår dag och sätter upp det på något sätt. Tyvärr tycker väl jag... Vi får se. :)

• Marskatt

Själv har jag spikrakt hår som det är jättesvårt att göra något med, men vill gärna ha uppsatt ändå. Någon som har idéer (o bilder) på lite "poppigare" uppsättningar med rakt hår? Håret håller inte ens att locka stenhårt - sitter i typ 5 minuter...

Den där polska sidan orkar jag tyvärr varken vänta på eller titta på, den känns bara för mycket...

• Milou27

Min kompis med spikrakt hår hade en vrålsnygg frisyr på sitt bröllop för ett tag sedan. Under håret var plattångat och överhåret var uppsatt i lite "platta" lockar där ändarna var raka och stack ut från uppsättningen...hmm....hoppas du förstår hur jag menar.... :) Har tyvärr ingen bild på det nu eftersom min lilla dator har kraschat. Hon hade också en liten slöja fäst under den lilla uppsättningen och det var så fint. Hon hade blank, mörkt hår och det var så roligt att se någon som inte hade stora lockar som de fleast andra! :)

• nenne78

jag har också s k glashår, locka det är lönlöst. Men jag hade uppsättning som såg ut att vara lockig, men det kanske du inte är så intresserad av. Men titta gärna! Det är inte så många bilder men förhoppnignsvis kanske du ser hur det såg ut.
    www.pixbox.se/alb173443

Min frisör satte i massa löshår och resten av håret böjdes till och sattes fast med hårnålar. Inte en locktång eller hårrulle i sikte.

• Marskatt

Tyvärr har jag bara axellångt... suck... får väl be om en snygg föning istället (som kanske sitter under fotograferingen i alla fall).

• nenne78

marskatt
    fråga en frisör ändå!
    De kan trolla rätt mycket med löshår, mitt sattes bara fast med hårnålar i hästsvansen.

Svar på tråden RAKT hår på bröllopet?