• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Förresten så kan jag meddela att äggen inte sparas när man äter piller.
    Varje månad (ja eller kanske 10 av 12 då... ;) ) mognar ett av alla ens ägganlag till och blir ett ägg. Men när man äter piller så tillbakabildas det ägget som inte får mogna ut på riktigt. Så tyvärr tjejer. Vi lär inte ha skjutit upp klimakteriet till 65-70-års åldern bara för att vi ätit piller i 15-20 år.

• sweetstreet

moahahaha! :D FruL
    Laktosgaser är inte att leka med!! Jag har hört att de klassas som extremt farliga av arbetsmiljöstyrelsen! hehe!

Själv funderar jag över vilka gaser det är som håller på och lurar min mage att tro att den har symptom???

• Moppy

Skorpan: Jag hade vanlig mens, vilket jag alltid har rikligt i ett par dagar och sedan mindre blod i upp till en vecka. Jag har sedan haft väldigt lite men ändå bruna flytningar i princip hela tiden.

Jag är i v 5 enligt min gynekolog, och än är det för tidigt att säga om den lilla kommer stanna eller ej (dvs blödningarna kan vara ett första tecken på ett missfall). Dock sa gynekologen att 25% av alla kvinnor blöder under graviditeten så det är inte ovanligt.

Är du gravid Skorpan? kommer inte ihåg....

• Snart så....

Men brudar, här lämnar man er i några minuter för att dyka ner i fruktskålen för att lindra chokladsuget, och ni hinner skriva MASSOR :D :D

• sweetstreet

Moppy
    när var det du skulle göra ditt nästa VUL???

• Snart så....

Sweetstreet: Hahah...lycka till att INTE känna symptomer :D
    Nu när ni pratar gaser, jag har oxå mer sen ÄLen fast har inte tänkt på det så mkt.
    Svullen i magen är jag oxå :(

• skorpan_

Moppy

Jag har nog haft samma symptom som dig tror jag om jag inte har läst fel..Jätteont i brösten och rung äggstockarna, tills jag fick "mensen" hade en otrolig värk innan och testade neg. Efter det så har värken försvunnit.
    Men funderar på att testa mig igen. Enligt BM så var det ju en ganska så ovanligt att jag märkte MF redan då. Knepigt detta!

Men jag tycker samtidigt att om jag vore gravid så kanske jag borde fått ett plus eller?

• Moppy

10 nov är nästa VUL! tills dess räknar jag inte med någonting...

• Snart så....

Jodå du är gravid Moppy, det har vi alla bestämt här

• sweetstreet

Ha jag BIMar någongång där runt den 10-14 november! Så det blir som sagt spännande dagar för många av oss här!.

Jag håller fortfarande tummarna Moppy!!!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???