• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Skorpan

Ja nämn nån som inte vill att de ska fungera på en gång.

• skorpan_

Men men, jag tror lite på ödet och om det nu var så som BM sa att det var ett alldeles för tidigt MF så var det nån mening med det..

Vilket försök är ni på?

• Snart så....

nr 4
    Fast har bara testat 2 st med ÄL-test. Sen kom nog min ÄL inte igång förrän förra gången...

Så hoppas ganska mkt på denna gången, hade Äl i helgen så nu är man inne på den eviiiiiga trååååkiga väntan

• Snart så....

Ja har nog faktiskt ett jättetidigt MF än gå i några veckor och sen att det händer. Usch kan inte ens tänka mig hur man skulle må då

• mugglesfan

Jag mejlade med en kompis om att jag fortfarande är lättirriterad och chokladsugen (ngt jag bara brukar vara runt mens) fast jag slutade blöda i helgen. Hon trodde det kunde bero på järnbrist pga min långa blödning! Det kan det faktiskt vara... Ngn annan som äter järntabletter här? Funderar på att köpa på Apoteket. Känner inte riktigt igen mig i humöret nämligen... Men tydligen är det järn i choklad så jag kanske ska bunkra upp?!

• skorpan_

Min svägerska förlorade sin son i 8 månaden..Det är fruktansvärt!

Men nu håller jag alla tummar o tår för er som har plussat och väntar tålmodigt på ett! :)

Jag har en knippe med ÄL tester i lådan, köpte billigt i London (CB´s) men avvaktar nog nån månad till.

• mugglesfan

Håller fö med dig Snartså om att jag hellre har tidigt MF än att först gå i några veckor, inse att man är gravid och sedan... Uj, det kan inte vara roligt!
    Hellre då en sådan konstig blödning som jag hade som jag är övertygad om var ett felaktigt ägg som inte blev ngt, inte fäste el så.

• Fru Villa Solglimt

Får jag ställa en liten fråga...?

Jag äter minipillret Cerazette och de har väl funkat ok egentligen. Kruxet är att jag aldrig vet när och om jag ska få mens. Det enda jag hittills vetat är att den kommer.

Nu är det ca två månader sen sist och det brukar inte gå så lång tid emellan.
    Är det någon här som vet hur det funkar om man blir gravid trots piller? Hur reagerar det ev fostret på att man fortsatt äta pillren?

• xemxmax

mugglesfan - åh det visste jag inte! har p-stav så jag har inte haft mens på typ 4-5 år men har till och från blivit BRSATT av chocklad! ska nog testa att köpa sådana. tack för tipset :)

• Bröllopstokiig

Fru Villa Solglimt: Jag vet faktiskt inte hur det ligger till. Låter lite skumt, ska du inte ta och testa dig för säkerhets skull. Jag tror dock inte att fostret tar skada, det har ju hänt många att de blivit gravida trots p-piller.
    Hörde till och med om en 43 årig kvinna som hade kört upp en spiral och lyckades bli gravid!!!!!! Men det hör ju till ovanligheterna, verkligen

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???