• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Moppy

Snart så... Förra ÄL fick vi böj onsdag kväll. Då hade vi haft sex på måndagen, och hade sedan sex på torsdag kväll, fredag kväll och söndag kväll. Gynekologen trodde att spermsen hade överlevt söndags-samlaget och befruktat mig på onsdagen efter, dvs de hade överlevt 3 dgr. Mycket underligt, kan ej tro att det är sant. Vad är det för monsterägg som levt i 1 vecka i min kropp! Helt galet...
    Eller så visade väl testet böj flera dagar innan den verkligen ägglossningen.

• Lapinette

Fattar nada då borde ju du ha haft ägglossning på fredag kväll och inte onsdag?

• Moppy

Ja men testerna visar väl att man kommer att få ÄL inom typ 0-48 h? Så det skulle ju kunna stämma?

Jag tog ett ÄL test även på torsdag kvällen och då visade den böj då också, så det kan ju tom ha varit ÄL 48 h från det, dvs lördag kväll.

• Bröllopstokiig

Använde du CB testet då eller?
    Skit alltså! Bara att gratuler och jag vet ju vad jag ska göra nu i kväll. om jag bara kan få till det

• Lapinette

Jag förstår fortfarande inte....??!!

• Moppy

Nej inte jag heller! Verkar ialla fall som CB tester kan visa fel eller har jag en galet lång ÄL.

• Lapinette

ONSDAG kväll - böj
    FREDAG kväll - ÄL
    ONSDAG kväll - befruktad

• Lapinette

I sådana fall så är det kanske inte konstigt att en annan inte blir gravid som de senaste månaderna helt och hållet varit fokuserad på ÄL. Vi har då under 3 dagar haft sex för en hel månads konsumtion. Nej, denna gång får det bli varannan dags principen och strunta i dessa stickor. Som sagt...jag coolar ned och så får vi se om det händer något eller ej.

• Moppy

Ja det verkar onekligen som om de där ÄL stickorna förvirrar mer än de gör nytta. ALLA gynekologer jag snackat med råder att inte använda dem då de kan var missvisande och man blir för fokuserad på just de dagarna kring det man tror är ÄL.

Ehhh...fast hur lätt är det att INTE vara fixerad...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???