• TigerLinn

SparTips inför Bröllop

Hej alla glad där ute

ja och min pojkvän ska förlova oss snart vi håller på och spata pengar till förlovnings ringarna.

sedan vill vi gifta oss inom ca 18 månader.
    min fråga är då detta.
    någon av er som är något bra spartips?
    jag är sjukskriven och min pojkvän jobbar endast 75%. vi har väl tänkt gör rätt mycket själva så som inbjudningskort, tackkort, plaserkort etc. men bröllop kostar ändå.

jag blir jätte glad för tips.

antingen kan nu skriva tips här eller så kan nu maila mig på linn_63@hotmail.com

jätte tacksam för alla tips stora som små.

mvh
    Tezz

• Svar på tråden SparTips inför Bröllop
  • TigerLinn

okej jag vill xoå beställa en klänning billigt.. :S men vet inte om jag vågar just för att jag är så stor i stolek :S hur ska jag göra...

• silvera

TigerLinn
    Om man lägger till 15$ tror jag att det var, så får man valfri klänning måttsydd.

Hade jag haft mer tid på mig, än vad jag har nu, så hade jag beställt en klänning från Kina. Nu har jag istället valt denna, från en brudbutik: www.parisette.com/bilder/brud/aspera_bride/4123_front_stor.jpg

Den sitter jättebra, men ska sys in lite överbysten. Jag har storlek 50-52, så det finns klännningar för alla. Det är tom så att klänningen sitter bättre på mig, än på modellen!

• TigerLinn

hur mycket är 15$ ?? i svenska pengar?

• sandybrud

En dollar ligger ca 7,10 sv kr, så 7,10*15 = knappt 100 kr

• TigerLinn

så om man lägger till 100kr får man en klänning valfri sydd efter mina mått från kina?

men hur gör man om den inte sitter bra när den kommer till mig? är för liten eller så?

• sandybrud

Ja, då får du nog lämna in den till en sömmerska. De syr ju efter de måtten du uppgett..Så det gäller nog att mäta exakt..

• TigerLinn

jo de förstår jag.... men hur var de man gjrode när man beställde?

• Kärleken9

Silvera: Vad betalade du för den underbara klänningen?

• JohannaL

TigerLinn: jag e väldigt stor i storlek och har gett mig på att beställa, hade hittat en klänning som jag ville ha och lämnade alla mått (e väligt många mått allt från längd till lä'ngd mellan bröstvårtor=)) den beställde jag plus en likadan fast i bebisformar fick betala samanlagt 1200 kronor , och då var nästan halva kostnaden frakten,,,så jag tycker det e värt att ge det ett försök e ju lika billigt som att hyra,, och äe kläderna lite fösrtora går det ju alltid att sy in lite själv, och e de för små e det ju värre men då får man väll köpra en fruktdiet elle rnått veckan innan =)

• silvera

Jajja1
    Jag betalade 69$ för klänningen, och 15$ för måttbeställning. 84$= i dagens kurs, blir det 592.83SEK, per klänning! Frakten som inte var dyr, tillkom också, men jag hade beställt annat också. Jag tror det gick 70$ för frakten.

• TigerLinn

okej tjejeer... jag blir sugen på att beställa.. men kanske kan mäta och skriva någon cm större så kan man sy in den? min gudmor kan sy hon kanske kna göra en lättare omsömnad?

är de från www.1koo.com som ni beställt?

• bröllopivinter

Tiger Linn- Tänkte också dela med mig av att jag köpt min klänning frtån 1koo.com. Jag skickade bilder på en jag provat här hemma som jag ville ha. Betalat 1123kr med frakt! Den kommer om två veckor så håll tummarna att den e bra!

Men varför inte ta de måtten du har? så blir den skräddarsydd direkt?

• TigerLinn

jag har tittat på klänningar på www.1koo.com. nu :) hittade massor... har sparat lite bilder som jag ska titta på men är de någon som kan säga hur mkr 100$ är i SKR? de jag kollat på är i pris klass 79-129$

• silvera

TigerLinn
    www.valuta.se kan du skriva in summan, och sedan välja mellan olika valutor. Då får du fram dagens valutakurs.

• TigerLinn

tack men vet du vad d e för valuta som de är anvigna i på den sidan?

• silvera

Om du menar på 1koo.com så anger de sina priser i US dollar. Amerikanska dollar.

• TigerLinn

ok tack så jätte mtk.. :) kram

Svar på tråden SparTips inför Bröllop