• TigerLinn

SparTips inför Bröllop

Hej alla glad där ute

ja och min pojkvän ska förlova oss snart vi håller på och spata pengar till förlovnings ringarna.

sedan vill vi gifta oss inom ca 18 månader.
    min fråga är då detta.
    någon av er som är något bra spartips?
    jag är sjukskriven och min pojkvän jobbar endast 75%. vi har väl tänkt gör rätt mycket själva så som inbjudningskort, tackkort, plaserkort etc. men bröllop kostar ändå.

jag blir jätte glad för tips.

antingen kan nu skriva tips här eller så kan nu maila mig på linn_63@hotmail.com

jätte tacksam för alla tips stora som små.

mvh
    Tezz

• Svar på tråden SparTips inför Bröllop
  • midsommarbrutta

Jag har köpt min klänning billigt begagnad på www.tradera.com, eller letar här på köp och sälj eller tex blocket. Köp vanliga skor inte speciella brudskor, kläder till mannen går också att hitta beg.

Jag har börjat leta efter näbbklänningar på e-bay, jättefina till superpriser ska bara bestämma färg och mäta tjejerna så att det blir rätt storlek:)

Leta på rea är också ett tips, handla dekorationer på IKEA som har billiga ljuslyktor stenar dekorsand mm.

Buffé till middagen blir billigast, jag har nya ideér varje vecka om vad vi ska bjuda på. Eftersom att vi ska göra maten själva behöver det gå att förbereda så mycket som möjligt dagen innan just nu funderar jag på smörgåstårta eller tacos-buffé, med potatisgratäng och tunnbröd med olika ostar till vickning.

Fundera, fundera igen och prioritera, det mesta går att göra på ett billigare sätt. Såg tips i en bröllopstidning nyss om placeringskort - hjärtan formade av en pappersremsa och hängda upp och ned i glasen, jättefint och billigt!

• midsommarbrutta

Har bröllopsresespartips med!
    Bröllopsnatten tillbringar vi i tält utanför lokalen (urtrötta och runda under fötterna tror jag inte att vi bryr oss om var vi sover)

Sedan kommer vi att bo någon natt på vandrarhem utan barnen, har hittat ett med fina vandringsleder som ligger vackert till alldeles vid stranden.

Vi åker till Spanien också men den resan är planerad och sparad till sedan länge, dit följer barnen med men man kan ju tänka att det blir lite bröllopsresa med av lite lyxigare slag :D

• Zozo

Slopa tärnklänningarna helt om det inte är viktigt! Försök tänka pa hur DU/NI vill ha det och slopa alla "masten" som inte är "ni".. finns en massa onödigt som bara kostar pengar och inte tillför ngt alls.

• TigerLinn

har läst alla svart nu.. som jag fått under helgen.. :) tack alla för fina och finurliga idér...
    jag fastanade för e-bay tipset men jag kollade in sidan och jag är jätte dålig på engelska...
    hur ska jag söka någon som vet?

• TigerLinn

tack för de tipsen men som ja skrivit är jag jätte dålig på engelska å ingen som kan hjälpa mig nu ska kolla om nån kompis kanske kan hjälpa å läsa..

finns de inga svenska sidor som man kan kolla PÅ?

• Fru Cinderella

jo.. fast de är dyrare än att köpa från kina..

• Fru Cinderella

plus att de köer klänningar från kina som de i sin tur säljer till dig till ett överpris

• TigerLinn

jo det är sant... men vad kosat en klänning att köpa i kina? är de inte osäkert med tanke på solekar??

Svar på tråden SparTips inför Bröllop