• TigerLinn

SparTips inför Bröllop

Hej alla glad där ute

ja och min pojkvän ska förlova oss snart vi håller på och spata pengar till förlovnings ringarna.

sedan vill vi gifta oss inom ca 18 månader.
    min fråga är då detta.
    någon av er som är något bra spartips?
    jag är sjukskriven och min pojkvän jobbar endast 75%. vi har väl tänkt gör rätt mycket själva så som inbjudningskort, tackkort, plaserkort etc. men bröllop kostar ändå.

jag blir jätte glad för tips.

antingen kan nu skriva tips här eller så kan nu maila mig på linn_63@hotmail.com

jätte tacksam för alla tips stora som små.

mvh
    Tezz

• Svar på tråden SparTips inför Bröllop
  • Fru Cinderella

Om du betalar 1500 för den i kina kanske det blir ca. 2500 i sverige.. vet inte exakt..

Man måttbeställer.. skickar sina mått dit och sen syr de upp den till dig.

• TigerLinn

okej men är de inte så smaratare att köpa en klänning där i typ någon stl större och be någon i sveirge sy passformen?
    jag är en stor brud och har svårt att få saker att sitta snyggt på mig... jag kanske borde köpa i sverige? eller vad tror du?

• Fru Cinderella

Tror inte det ska vara något problem för dem att sy, om du bara anger rätt mått.

• TigerLinn

så sant.. men jag varierar en del... ibaldn går ja ner 2-2 kg å ibaldn upp 5 detta pga av att jag har en nackskada å vissa perioder kan jag inte äta å andra kan ajg bara äta om du förstår?

tror du det kan vara en idé att betsällle en lite större å be en sömmerska i servie sy in?

• Fru Cinderella

Jo det fungerar säkert.. kolla upp vad det skulle kosta att sy om här hemma först bara. Så du inte förlorar på köpet

• TigerLinn

jopp sant... jag ser ju... :) måste först hitta någon som kan hjälpa mig att översätta hemsidan :D

• Fru Cinderella

*ler* det ska nog gå bra.. om du vill ha mer hjälp så fråga mig!

• 26maj2007

önska er presentkort i julklapp och när ni fyller år.

hos tex: guldsmeden så ni har till "era ringar". florist, frisör, sminkös eller andra ställen.

själv kommer jag att önska mig presentkort till både florist och frisör.

• TigerLinn

hur gör jag då? ska jag skriva här eller maila dig? du kanske har msn?

• TigerLinn

26maj2007: tack de har jag inte tänkt på.. tyvärr fyllde jag är nyss och då önskade jag mig present kort på guldfynd där vi nu beställt våra förlovnings ringar..
    sedan är de ju julen.. då som vi akn önska oss pengar å så när min kille fyller år i vår :)

Svar på tråden SparTips inför Bröllop