• Amooore

Ledsen..

Vad ska man göra om man verkligen vill förlova sig men inte har råd..? de är ju så dyrt och man vill ju inte ta några sketna ringar heller bara för att de är billigare.

Hur hade ni råd?
    betalade killen allt? eller delade ni på de?

• Svar på tråden Ledsen..
  • kentfantast

Jag köpte hans, han köpte min. Fast hans var större och dyrare, så vi delade eg. kostnaden...

• Lena+Mattias=sant

Vi delade kostnaden, det var självklart. Vi designade våra egna ringar de kostade mellan 2000-3000kr totalt. Det är materialet som kostar inte hantverket.

• msb

Det behöver inte vara så dyrt med ringar.
    Finns billiga ringar som är vackra.
    Våra förlovnings ringar kostade ca 2000kr.
    Det var förvisso för 2 år sedan.
    Om man väljer enkla förlovningsringar så har man större valmöjlighet när det är dax för vigselringana :) :)
    Kolla på nätet,har hört att det ska vara billigare att handla än i vanlig affär.

Lycka till :)

• Amooore

Men alla vi har kollat på och vill ha kostar typ 8000 :- st! de blir alltså 16000:- Dyrt..

• Amooore

Ja vi får nog ta oss en titt på nätet oxå.

• maljor

vi hade silverringar först tills vi hade råd att köpa dem vi ville ha i guld.
    Nu råkar det ju vara så att guldfynd har extrapris så i vissa modeller får man tjejens ring helt gratis (så köpte vi). Våra ringar skulle eg. ha kostat 5000 men vi betalade bara 2500 =)=) och då är det helt släta 5mm breda och 1.8mm höga ringar. Kolla om ni hittar nått ni har råd med =)

• WomanOnTop

Vi har gemensam ekonomi. Tycker inte att närm man bor ihop och tom delar säng, att man ska skilja så mycket på mitt o ditt. Vi gjorde så att vi köpte vanliga, lite billigare förlovningringar först. Och när vi hade lite mer pengar bytte vi ut dem "gamla" mot nya. Och de gamla ska vi smälta ner och göra nåt symboliskt.

• Suss - juni 07

Amooore,
    Det finns betydligt billigare ringar än 8000 som ändå håller hög kvalité. Våra kostade strax över 5000 tillsammans och jag tycker de är superfina och har jättebra kvalité.
    Vill du ha stenar i dem eller?

• Nemo nisi mors

Vi ska gifta oss, men är igenterligen inte förlovade, dvs vi har inga ringar. Det var mitt beslut då jag alltid haft svårt för att bära ringar. Ibland ångrar jag mig lite eftersom jag vill visa att jag tillhör honom och längtar verkerligen tills jag får vigselringen på mitt finger. Den ringen var inte heller så dyr utan kostade bara 1600 trots att det ät vitt guld. Jag ville ha en pärla istället för diamant vilket fick kostnaden för ringen att gå ner regält.

Svar på tråden Ledsen..