Svart diamant?
Såg en tjej som hade en svart diamant i sin vigselring... Så snyggt!
Är det någon här som har sett eller har erfarenhet av svarta diamanter. Funderar på att byta ut en av mina vanliga mot en sådan i vigselringen (om det går).
Såg en tjej som hade en svart diamant i sin vigselring... Så snyggt!
Är det någon här som har sett eller har erfarenhet av svarta diamanter. Funderar på att byta ut en av mina vanliga mot en sådan i vigselringen (om det går).
rosesarered
Jag tror att man kan beställa det hos vilken guldsmed som helst...
Här finns i alla fall på nätet:
www.platina.se/orders/vigselringar.html och
www.bornhall.se/mie.php och
www.titanringar.com/sidor/x_black.htm
Jag har en svart diamant i min titanrung den är jätte fin, men....min sten är ganska liten och jag skulle vilja att den hade varit lite större :)
rosesarered
Här kan man läsa om olika ädelstenar:
www.adelstenar.se/
www.solemineral.com/sole/adel/adelstenar.html
www.geonord.org/gems/index.html
www.ridderborg.se/index.php
Fru Tusse
I Time&Loves länkar kan man köpa svarta diamanter. Du kan kanske köpa och bara byta till en större!
vad brukar svarta diamantringar ligga på för pris?
Hello alla brudar! Trodde jag var den enda i världen som vill ha svarta diamanter i ringen. Jag har en 4 mm bred förlovningsring i guld. Och min vigselring ska vara i titan (blank) med 7 svarta 0,07 diamanter.
Asså vigslel ringen ska omsluta förlovningsringen på båda sidorna. Svårt att förklara..men jag tror det blir bra...Svarta diamanter är iaf skit snykt om man får säga så =)
Läste någonstans som hematit, den verkar också vara svart.
www.guldsmederna.se snygg ring med svarta + vita diamanter...
svart onyx, är väl också en svart sten?
rosesarered
hematit är en tung halvädelsten(?), som är metallisk. Den ser ut som mörkt silver och är inte svart.
Onyx kan vara svart, rökkvarts finns i olika grå toner.
Jag har svarta diamanter i min vigselring. Har blandat 2 svarta med 3 vita, varannan liksom..
f.d. Svart brud - Att hitta en svart diamant i samma storlek som en av dina "gamla" stenar ska inte vara något större problem.. Ang hur det skulle se ut att byta ut stenen så funderar jag fortfarande.... *tänker så det knakar* Å ena sidan så skulle det passa utmärkt att byta ut just mittenstenen och jag tror nog att det kan bli riktigt snyggt att byta ut den till en svart... Ja, jo.. *osäker* måste nog fundera lite till.
rosesarered - Hematit, eller blodsten som den också kallas, är inte helt svart. Den är mer blå/svart/grå metallic i färgen. Jag tror inte att jag någonsin sett en slipad hematit utan det vanligaste är att den är rund. Enligt vad jag hört så kallas den blodsten för att den "blöder" om man rispar den, men jag har aldrig sett det med egna ögon så jag vet inte om det är sant.
Onyx finns svart, inte heller den slipas i vanliga fall utan används mest som "plattor" i ringar, hängen o.s.v.
Blider finns här, i det album som heter ringarna. Inte så bra bilder dock..
malinochchrisse.spaces.live.com/photos/
f.d. Svart brud - Jo, efter en massa funderandes och med bilden av dina ringar framför mig så kom jag fram till den här åsikten.. Jo, jag tror att det skulle bli snyggt med att byta ut mitten diamanten till en svart diamant. Helt klart orginellt och ingen annan som har just den kombinationen av rubiner, vita diamanter och så en svart diamant.
ice13 - Liten fråga.. Ni var jättefina både du och din man... men var det inte kallt att gifta sig på ishotellet?
Yllo
Tack för din åsikt. Då ska jag jobba på att få tag på en svart diamant i samma storlek att sätta in. Den nuvarande i mitten kan man ju sätta in i ett annat smycke eller förlovningsringen...
Hematit enligt Wikipedia:
kallas även för blodstensmalm eller järnglans. Det är en rödaktig järnoxid med formeln α-Fe2O3. Hematit är vanligt i tropiska jordar; orsakar ofta sådana jordars mer eller mindre röda färg. Bildas mycket långsamt efter omvandling av ferrihydrit. Hematit är också en vanlig järnmalm som bryts i bl.a. Kiruna. Hematit är omagnetiskt, vilket gör den svårare att sortera ur gråberget än magnetit.
Jag har läst någonstans att anledningen till att den även kallas för blodsten är för att slipresterna blir som ett rött pulver eftersom den innehåller just järn.
Hmmm... vad skumt det blev vid beteckningen. Det skulle vara ett tecken som såg ut ungefär som en halv, liggande åtta...
Kolla tex ridderborg.se, de säljer diamanter lösa!
Yllo: Tack! Vi gifte oss i en annan kyrka och tog bara bilderna i ishotellet. Så vi var bara där i ca 1 och 1/2 timme. Men kallt var det! Långkalsonger under klänningen och ullstrumpor i skorna plus att jag fick ta på mig en dunjacka mellan "tagningarna". Man är ju lite röd om näsan på vissa kort.. ;)