• f.d. Svart brud

Svart diamant?

Såg en tjej som hade en svart diamant i sin vigselring... Så snyggt!

Är det någon här som har sett eller har erfarenhet av svarta diamanter. Funderar på att byta ut en av mina vanliga mot en sådan i vigselringen (om det går).

• Svar på tråden Svart diamant?
  • WomanOnTop

Finns det svarta diamanter? Det var nytt...

• WomanOnTop

Du har ingen bild, möjligtvis..?

• Yllo

Jag vet att svarta diamanter var väldigt ovanliga förr, men nu verkar det finnas hur mycket som helst och till nästan inga pengar heller. Första gången jag såg en svart diamant var i Holland på ett diamantsliperi, vill minnas att året var 1987. Väldigt fina stenar, men personligen gillar jag färgglittret som är i vita stenar, de svarta har ju inte samma färgspektrum som "vanliga" diamanter.

TS - Klart att du kan byta ut dina vanliga diamanter till svarta om du vill! Kan bli jättesnyggt, speciellt om skenan är i vitt guld. Jag har väldigt svårt att föreställa mig hur svarta diamanter skulle se ut i rött guld, men vitt... det tror jag kan bli hur läckert som helst

• rosesarered

Gud va snyggt, heter svarta diamanter något speciellt?

• Zozo

wow jättesnyggt! Jag trodde att svarta diamanter var jättedyra?!

• Yllo

rosesarered - Svarta diamanter heter helt enkelt svarta diamanter

• rosesarered

Wow, blev också kär!
    Vart kan man hitta läckra ringar med svarta diamanter i?

• f.d. Svart brud

Tack för alla svar.

Min ring är i rött guld och har 5 "vita" diamanter och 2 rubiner. Jag funderar på att byta ut mittenstenen till en svart diamant...

Min ring ser ut så här: www.svartbrud.se/images/Smy/Smy_AnjaoKalle01.jpg

Vad tror ni? Skulle det se bra ut?
    Frågan är om man kan få tag på en svart diamant i samma storlek som de andra stenarna.

• rosesarered

Har ni någon bra länk där man kan läsa om alla stenar som finns med bilder?
    Allt som, rubiner, smaragder, granat, osv osv.

Svar på tråden Svart diamant?