• Pyssetroll

i.d. make up - vilken borste?

Funderar på att köpa i.d. makeup då jag hört så mycket gott om den?! Undrar dock om man behöver en av deras borstar och i så fall vilken man skall välja för att lägga foundationen?

• Svar på tråden i.d. make up - vilken borste?
  • norpan79

Jag har en helt underbar borst från i.d. som heter full coverage kabuki. Den är så mjuk och go så jag längtar var kväll tills det ska bli morgon då jag får borsta huden med den:)

• pickolina

Nope, inte ID´s egna.. :D

• Pyssetroll

Tackar!

Pickolina - du verkar ju ha koll på detta. Vilken borste är BÄST då? Och varför? Har liksom aldrig funderat så mycket över detta med sjäva borsten innan!

• pickolina

Den jag skrev ovan -Smashbox #19

Sedan ska man helst anv separata borstar till mineral foundation och mineral veil oxå, så man inte blandar de två.

• pickolina

Varför den är bäst??? Hahaha, för att den är det... ;) Vi är ganska många här på BT som rekommenderar just den borsten till ID. Den är skönare och ger ett bättre resultat än ID´s egna.

• tingtingeling

Pickolina
    Jag hakar på här.. är i det där nyfikna stadiet, har beställt hem testkit och är på väg att beställa hem i.d. "på riktigt". Så du säger att man inte bör ha samma borste till foundation och MV. Men är det kabukiborsten som gäller till de båda? Om jag köper hem Clear Radiance, behövs då YTTERLIGARE en borste? (detta är en hel vetenskap, hoppas det är värt det! ;) )

• pickolina

Man ska helst ha olika borstar till allt. Det gäller även när man sminkar sig med ögonskugga och allt mellan himmel och jord. Eller om man rengör dem i mellan... Men ofta kanske man inte kan eller vill det för att man inte vill fortsätta att sminka med en blöt borste...därför har man flera... Sminket ska helst aldrig blandas. När det gäller just ID så förstör man effekten lite om de olika produkterna blandas. Det finns ju många som gör det och det är väl ingen världskatastrof men man ska alltså helst inte göra det.

De flesta anv kabukin, eller en kabuki av ett annat märke. Populära är tex smashbox och bobbi brown med flera... Jag anv smashbox och darphin.

Svar på tråden i.d. make up - vilken borste?