i.d. make up - vilken borste?
Funderar på att köpa i.d. makeup då jag hört så mycket gott om den?! Undrar dock om man behöver en av deras borstar och i så fall vilken man skall välja för att lägga foundationen?
Funderar på att köpa i.d. makeup då jag hört så mycket gott om den?! Undrar dock om man behöver en av deras borstar och i så fall vilken man skall välja för att lägga foundationen?
rocketqueen
Tack för svaret!
Okej, så kabuki är bäst, hmhm jag trodde jag skulle ha en puderborste till det.
Jag har en till kabuki (den som följde EA bronzern för några år sedan.) Den kanske duger så länge...?
Mia.Maria
Jo, jag brukar buffa CR också, huden blir så jämn då... Ja, lätt att EA-kabukin funkar! Använde den i början och det är absolut inga problem, CR är lätt att få jämn.
pickolina
Du skriver att du ibland använder mineral foundation och ibland mineral veil (och ibalnd båda!), Min fråga är vilken skillnad det är i resultat när du använder bara mineral foundation och när du använder bara mineral veil?
rocketqueen
Nu pratar jag med dig i två trådar samtidigt, kul!
Va bra att den funkar, då ska jag tvätta av den och göra den redo till CR kommer!!!!
Mia.Maria
Tänkte precis på det, hehe!
Do it!! Hoppas att du gillar den! Tips: Ta inte så mycket första gången och bygg på mer om du känner att det behövs.
Jag är säker på att jag kommer gilla den, låter preciiiis som "min typ av produkt". + att rådet kommer från dig, och hittills har du inte gett mig ett enda dåligt råd. Skäms över att jag inte hjälpt dig alls lika mycket...
Junibrud 07
Mineral foundation är en foundation i puderform. Mineral Veil är ett färglöst settingpowder. Precis som när man anv en vanlig flytande foundation + löspuder över. Ibland anv jag enbart foundation, för att jag vill täcka men skippar mineral veil då den mattar ner. Ibland anv jag båda, då jag både vill täcka och matta ner. Ibland anv jag enbart mineral veil då jag inte vill täcka utan bara matta ner.... Beror helt på vilket resultat jag är ute efter med andra ord.
Ok, tack, då hänger jag med Samma princip som med "vanlig" foundation och puder med andra ord
Junibrud 07
Precis.. :)
Om jag förstår det hela rätt så är det bra att ha mf och mv och sedan välja om man vill använda en eller båda.
Man bör inte köpa i.d. borste utan en smashbox #19 eller bobbi brown. En borste till varje produkt. Nu till min (förhoppningsvis sista fråga) var hittar jag dessa borstar? I Göteborg eller på nätet? Vad kostar dem?
Pyssetroll
Smashbox finns att köpa på tex C/O Stockholm. I Göteborg har jag ingen aning var och om de säljs... Jag köpte min på nätet (ebay) då de är ganska dyra annars. 465:- för att vara exakt...
Ang resterande, jappz..jag personligen tycker att det räcker i alla fall... Foundation, puder + två borstar.. :)
smashbox finns till högt pris även hos eleven.se
Och, jag gillar även deras puderborste till MV och deras rougeborste OtrOligt mycket, så om du känner för att spendera mer är de två mina tips!
Köp billigt hos Just Beauty Directs ebaystore, jättebra service, och låg frakt. Alltid fint inslaget oxå!
En fråga till bara (sorry...) ska jag ha en kabukiborste till foundation och en till mv eller skall jag ha någon annan typ av borste till mv? Känns som att jag aldrig användt smink innan hihihi men detta med i.d. är en helt ny värld för mig.
Mia.Maria - hur funkar det när man handlar på ebay? Har aldrig gjort det tidigare (lever kanske kvar lite på 1800-talet).
Hur funkar det med frakt, tull, betalning etc?
Är det enbart auktioner eller är det även "köp direkt" ?