• Lovalis

Goda råd....

Undrar hur ni hade gjort i min situation?? min kille och jag bor i hop och skall gifta oss.... snart...
    han har problem med att han tycker jag är tjock säger han då och då.... eller rättare sagt han säger det inte utan går och är tyst i flera dagar...och när jag får fram vad "problemet" är då är det detta nästan alltid. Jag är lite överviktig(?) 173 cm och 70kg.
    Jag tycker att jag kunde vart smalare men tycker inte att det är ett sånt stort problem att jag orkar ta "kraft tag"
    Men han tycker detta och jag vet inte riktigt vad han vill ha ut av att han nämner det.... Men jag känner mig i alla fall väldigt "förolämpad". Allt annat är SUPER DUPER=) Han är aldrig elak eller taskig, vi delar på alla uppgifter vi har (typ hemma och så)han är jätte gosig och snäll...
    ska jag ta lättare på detta? Kan man "älska" någon fast man tycker som han gör??? *Skönt att skriva av sig*

• Svar på tråden Goda råd....
  • picachu

ja, jag menar det. Vissa kläder har jag medium i andra xl. Det är ganska relativt med storlekar.

• pickolina

Fast hallå, nu får ni väl ändå ta och ge er!

Jag är ca 162-164cm och hade förut en normalvikt på 50-52kg och då hade jag storlek 32/XS och även de var stora ibland. Dvs om någon som är 10cm längre och väger samma sak och inte är ett benrangel så kan vi väl ändå konstatera att vikten är extremt individuell! Så att säga att en person som är 170-175cm och väger 70kg är överviktig utan att ha sett personen tycker jag är väldigt korkat.

Hur som helst, TS...du förtjänar en man som älskar dig för den du är och tycker att du är sexigast i världen! Om din man inte tycker det så tycker jag att du ska ta en funderare över din framtid. Är du lycklig med denna man, kommer han göra dig lycklig i framtiden?

• pickolina

Dessutom så tycker jag att det är lite irrelevant... Vare sig TS är underviktig, normalviktig eller överviktig så borde hon vara med en man som älskar henne precis som hon är! Kan han inte gör det så är han inte värd henne!

• pickolina

Smaken är ju så olika oxå... När jag började gå upp i vikt så var det många som tyckte att det var väldigt klädsamt, de tyckte att jag alltid varit för smal... Man ska väga det man mår bra av att väga och umgås med människor som tycker om en för den man är. Om din man inte attraheras av dig pga din vikt och du trivs med din vikt, kommer du någonsin att kunna vara lycklig med denna man?

Jag vill absolut inte vara med en kille som gör att jag känner mig otillräcklig på något sätt.. Å jag önskar ingen annan det heller.

Ps. Även mina "flirtar", som bara gillar/dejtar smala tjejer tycker fortf om mig som jag är och finner mig attraktiv.. ;) Skulle de inte göra det så skulle jag gå vidare! Ds.

• ProudWoman

han ska väl tycka om dig hur du än ser ut... oavsett om du skulle vara överviktig eller inte...
    ang vad man har för normer av vad som är normalt varierar det ju, jag tex är 1,68 och väger 74, andra kan tycka det är lagom, jag tycker jag är väldigt överviktig

• pickolina

Precis!.. Även om du vägde 500kg så förtjänar du väl att vara med en man som älskar dig och är attraherad av dig precis som du är! Vissa gillar smala tjejer, vissa gillar större tjejer, vissa bryr sig inte så mycket om vikt alls...det där är ju så olika...MEN man förtjänar att vara med en partner som uppskattar en precis som man är, oavsett! Jag tycker att det är oväsentligt om du är överviktig eller ej! För i slutändan så är det vad DU känner och vad din partner känner som betyder något för er framtid.

• pickolina

Å om ni har detta problem redan...vad händer då i framtiden, om du går upp i vikt pga graviditet osv.... Ta dig en funderare på vad detta innebär för er framtid...om han-ni-DU kan vara lycklig/a i en relation där attraktionen redan sviktar pga viktfrågan.

• soffan80

Jag bli så ledsen när jag läser sånt här...
    Jag skulle aldrig acceptera att min kille skulle säga nått sånt, är själv överviktig men skulle jag höra nått sånt el nån anspelning om min vikt skulle jag bli helt knäckt!

• JeckaH

Övervikt för mig är när man har en problemvikt, dvs att den fysiska hälsan påverkas negativt av för många kilon. Det har inget att göra med någons ideal. Det låter inte som att du är överviktig alls, utan högst normal. Är själv 167 cm och väger 80 kg, men har mycket muskler då jag har tränat mycket i mina dar. Lite mjuk här och var, absolut, men detta är inget som jag riskerar att bli sjuk av.

Jag funderar på varför din kille stör sig på din absolut normala vikt. För även om alla har fysiska ideal, så bleknar de ofta i stark kärlek. Tex så tycker jag att en vältränad fotbollskropp på killar är ursnyggt, men min älskade man ser inte ut så. Och jag är väldigt nöjd med mitt kap :).

Och kroppen är ju genom livet ständigt i förändring, särskilt en kvinnas kropp. Så det är ju viktigt att han älskar dig och är attraherad av dig som du är, för några skönhetsgarantier finns aldrig genom livets många år.

• Johannaringer

Hmm.. när jag skrev "håll dig runt medium", så menade jag ju inte just klädstorlek på lappen i tröjan.. Mera, "känn dig" som en medium.

Svar på tråden Goda råd....