• Lovalis

Goda råd....

Undrar hur ni hade gjort i min situation?? min kille och jag bor i hop och skall gifta oss.... snart...
    han har problem med att han tycker jag är tjock säger han då och då.... eller rättare sagt han säger det inte utan går och är tyst i flera dagar...och när jag får fram vad "problemet" är då är det detta nästan alltid. Jag är lite överviktig(?) 173 cm och 70kg.
    Jag tycker att jag kunde vart smalare men tycker inte att det är ett sånt stort problem att jag orkar ta "kraft tag"
    Men han tycker detta och jag vet inte riktigt vad han vill ha ut av att han nämner det.... Men jag känner mig i alla fall väldigt "förolämpad". Allt annat är SUPER DUPER=) Han är aldrig elak eller taskig, vi delar på alla uppgifter vi har (typ hemma och så)han är jätte gosig och snäll...
    ska jag ta lättare på detta? Kan man "älska" någon fast man tycker som han gör??? *Skönt att skriva av sig*

• Svar på tråden Goda råd....
  • Rugbytjej

en sån skulle det vara också!!
  • anne på grönkulla

Idealvikt eller inte är väl en fråga om högst personlig smak! Frågan här gällde väl att TS kände sig kränkt av att fästmannen SURAR över hennes vikt... vilket knappast kan anses normalt hänsynsfullt i en sund relatioN!

• Lins

Jag är 174cm lång och väger 72,5kg. Tycker själv att jag bör gå ner ca 3kg, men min sambo tycker att min kropp är helt perfekt och blir sur på mig när jag inte är nöjd över mig själv. Det är väl bara att inse att när man kommer upp i ålder så kommer det lite kilon och dom är inte så lätta att bli av med.

CareBear, jag hoppas verkligen att du inte är seriös, eller så är du otroligt omogen!!

• Fru Henax

CareBear igen.

Har jag någonsin sagt att lika långa män och kvinnor ska väga lika mycket?! Nej, just det.
    Däremot vidhåller jag att 70 kg till en längd av 173 cm inte är att klassa som övervikt. Vare sig det handlar om en man eller kvinna.

Har jag någonsin sagt att du inte skulle få framföra din åsikt?! Nej, just det.

• CareBear

Jag är seriös och JAG tycker att 173/70 låter som övervikt. Kanske inte grov övervikt men ändå övervikt.
    Har en del tjejbekanta som är runt 170 långa och väger 50-55 kg och jag anser ju att de ser högst normala ut och knappast som några benrangel. Antar att de på denna sidan skulle anses vara några utmärglade Nicole Riche wannabees.......

Som sagt. Det är MIN åsikt oberoende av vad Bmi säger om saken.

• picachu

Det beror på vad man har för ideal som norm,CareBear. Jag tycker att 50 kg för en 170+ tjej såter som väldigt för lite.

• Lucia05

Ska du verkligen gifta dig med en kille som har såna åsikter om hur du ser ut? Hur blir det då om du kanske i framtiden går upp i vikt, får rynkor, blir gråhårig???

• KatarinaT

Är 175 och väger strax under 50. JAG tycker att 70 kg, dvs 20 kg till på mig låter rätt mycket. Men det spelar ju stor roll hur man är byggt, hur muskulös man är osv. Jag är långt ifrån muskulös, så därför väger jag inte så mycket. Så det är rätt svårt att säga om Ts är överviktig eller ej. Och då skiter jag i BMI.

För att återgå till ämnet: Ts, du skriver ju själv att han älskar dig! Om du är säker på det, och kan leva med att han surar lite då och då, så fine. Men fråga honom vad som händer om du går upp i vikt lite till? Det är ju inte imöjligt när man blir äldre, särskilt om man klämmer ur sig några barn... Kommer han att sluta älska dig då? Kommer han fortfarande att tända på dig då? JAg tycker det låter som att HAN ska ta sig en funderare över giftemålet, och inte du. Är du nöjd med din kropp ska du INTE förändra den bara för att han vill det.

• Johannaringer

Jag är 164 cm och väger 55.. typ.. jag har slutat väga mig. Ett bra sätt att hålla koll på vikten är att kolla kläderna! Håll dig runt medium. Kan man ha medium är man aaaabsolut inte överviktig. Är du dessutom väldigt muskulös eller har mycket former är en large inte heller fel.

Att väga 50 kilo och vara 170 cm lång tycker jag verkar lite. Det skulle se tanigt ut på mig, och jag är ju bara 164 cm lång..

Det viktiggaste är väl ändå att man trivs med sig själv, och inte mår dåligt.

• jocelyn

Fast ehhhh....vadå "håll dig runt medium"? Medium tycker inte jag är någon storlek att sträva efter då den på vissa ställen är som en storlek x-small och på andra som x-large...

Enklaste tycker jag är att jämföra med jeans/kläder som man själv passar i. Storlekarna skiljer sig ju otroligt från olika tillverkare!

Svar på tråden Goda råd....