• Forsfors

aftonbladets viktklubb

Hej. nu har jag äntligen gjort slag i saken och gått med i Aftonbladets viktklubb. ville bara tipsa om att det idag är ett erbjudande om att man får gå med i 6 månader till priset av 3, ifall det är fler som funderar på att gå med. jag hade tur, tänkte anmäla mig igår, men det blev inte av, och så sa min kompis att det fansn ett sånt erbjudande idag, så nu fick jag äntligen tummen ur. Hoppas att det kommer att gå bra nu då, återstår att se, har inte fått fakturan än.

• Svar på tråden aftonbladets viktklubb
  • AngelicaJ

Hej hej! Kommer en kanske löjlig fråga men hur fungerar viktklubben?? Jag har varit med i viktväktarna och det tyckte jag fungerade men är det nått liknande att du räknar det du stoppar i dig? Vill bara ha klart för mig om detta kanske skulle vara nått för mig innan jag anmäler mig!!
    Grattis ni som har lyckats att gå ner i vikt heja heja

• anne på grönkulla

Japp, man får en tilldelning av lämplig mängd kalorier per dag utifrån ens läng och vikt. Sen registrerar man vad man ätit och den jämför med "tilldelningen" plus kollar fördelningen protein, kolhydrater, fett.

• AngelicaJ

oki det låter som en smart ide! Det borde väl även vara långsiktigt med tanke på att man lär sig att äta rätt! Jag skall signa upp mig nu med en gång TACK

• brudkronan

Ja, då var det invägning igen!

Dagens vikt: 77,6 = -13,2 kg!
    Midjemått idag är 76 cm = - 15 cm!

Det är alldeles tydligt att jag drar på mig ett eller par kilo vätska före mens - annars hade jag aldrig gått ner 2,3 kilo sen' förra måndagen - intressant kunskap.

Enligt BMI har jag nu 24,9 = normalviktig... DET var länge sen', känns skönt!

I den här farten har jag nått målvikt om två veckor sådär! Tjoho!

Hur går det för er andra?

• anne på grönkulla

Även jag har gått ner kilo till under vecka 2 - 2 kilo på 2 veckor alltså. Midjemåttet har jag dock ingen koll på, men kostymbyxorna sitter lösare över höfterna. Men jag syndade en del under vecka 2 faktiskt - mysko egentligen att det gick ändå.

Är dock rätt tungt byggd så jag gissar att jag fixar att ta mig ner max max till övre gränsen för BMI= normalvikt. Så långt ner har jag inte ens satt målet än...

• brudkronan

Grattis anne på grönkulla!

Jag kommer inte heller gå ner så mycket mer - mitt mål är 75 kilo, mindre än så skall jag inte väga - tuttarna har försvunnit alldeles för mycket redan nu... Så jag måste också ligga i övre delen av normalviktskurvan för BMI - annars ser jag mager ut, och det vill jag inte.

Sen' börjar det svåra jobbet - att HÅLLA vikten - men jag tror att jag skall klara det bättre den här gången - känns som om jag har lärt mig hur jag skall bära mig åt.

• anne på grönkulla

Grattis själv! Du har ju nått långt! Jag tror också det blir svårare att hålla vikten sen, men ligger man bättre till från början så blir man kanske inte lika sårbar för om man råkar äta för mycket en vecka eller så, tänker jag...

Jag ska nog inte heller ner mycket under 75 - men målet nu är 80, till att börja med...

• brudkronan

Du kommer att klara det - det är jag övertygad om! Det är inte enkelt och skitroligt hela tiden - men eftersom man ser resultat hela tiden så blir man sporrad av det - och nu känner jag ändå att det har gått fort - i augusti trodde jag aldrig att jag skulle känna mig smal i jul! :) Så det kommer att gå bra för dig med, det tror jag benhårt på!!!

• Ansu

Hej brudkronan och ni andra.
    Nu har jag också hittat hit. Skrev lite i en annan tråd förut men fick tipset av dig brudkronan om den här tråden... så nu är jag här. Kul om vi kan peppa varandra.

Jag startade på 69 kg för hmm.. 4 veckor sen tror jag det är.. och är nu nere i 65,8 kg. Förra veckan var det 65,2 kg men pga av lite onyttigheter och försämrad motivation den senaste veckan så stod vågen på 65,8 kr igår morse så nu är det nya tag som gäller.

Jag har tänkt mig en målvikt på 63 kg. Det låter kanske inte som att det är så långt borta men de här sista kilona tycker jag är de svåraste av allt. Dessutom så drar det ju ihop sig till jul och det knäck kok osv, svårt att låta bli att smaka.

Men "Keep It up girls" nu kör vi

• Ansu

Hej
    64,8 kg i morse. Helt ok med tanke på att jag inte tycker att jag skött mig något vidare under veckan. Endast en promenad under veckan och både lussebullar och glögg vid ett par tillfällen. Men skönt är det ivarjefall.

Hur går det för er andra ???

• brudkronan

brudkronan här!

Dagens vikt 77.3 = -3 hekto sedan förra veckan. Håller med dig Ansu (och grattis till ett helt kilo ner!!! :))- tacksam att jag inte gått upp - det är INTE lätt i pepparkaks- och glöggtider... Jag kommer att vara tacksam om jag inte går upp över jul och nyår - mitt mål är att hålla vikten de här veckorna.

Min största prövning blir dock en Irlandsresa över nyår och trettonhelgen... Det är svårt att äta rätt när man inte är hemma. Det skall bli löjligt kul att fira nyår i Dublin dock! :)

• Ansu

Åh det låter jättekul att fira nyår och trettonhelg i Dublin, vad avig jag blir !!
    Hoppas ni får det bra.
    Ja jag har samma mål som du under helgerna framöver, att hålla sig kvar på vikten som är nu, kanske lite upp. Det blir svårt.

• brudkronan

jaha! Idag är viktklubben stängd för "reparation" så jag får registrera min vikt här det är trots allt måndag... :)

Dagens vikt 76.6 = -7 hekto sedan förra måndagen. Det är jag jättenöjd med med tanke på all glögg, pepparkakor, mandelmassa och julskum jag har tryckt i mig...

Det hjälper uppenbarligen med de extra promenaderna och att försöka planera in godisätandet i dieten. Jag äter alltså extra magra proteiner och kolhydrater så att jag kan få in godiskalorierna utan att överstiga 1850 kalorier allt för mycket - det har funkat så här långt... Nu väntar tio dagar i Dublin - och jag ÄLSKAR Fish and Chips... ujujuj...

Ja Ansu, jag tror att Dublin över nyår kommer att vara urkul - jag lovar att rapportera! :D

• anne på grönkulla

Jag har syndat en vecka och varit bortrest en vecka före jul, men tror att jag håller nedåtkurvan ändå - vägen stod på 82 imorse vilket skull betyda totalt -3 och -1 under de 2 veckor jag ändå slarvat. Om det nu stämmer... Ska sätta igång igen på allvar när viktklubb öppnar igen om några dar och då verkar jag kunna få sällskap av maken också!

Vad duktiga alla varit under julen!

• Ansu

Jag har inte vågat ställa mig på vågen ännu efter jul. Men jag ska göra det i morgon bitti, återkommer då med resultat.

Svar på tråden aftonbladets viktklubb