Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

aftonbladets viktklubb

Jag har gått med from måndag - återkommer med ev resultat och blir gärna påhejad...

• anne på grönkulla

Tack! Ska prel försöka gå ner 5 kilo på 6 veckor, det känns realistiskt och som en viktig push i rätt riktning.

Efter dag 1 känns det som att jag har massor av kalorier tillgodo (men lagar middagen just) nu, trots att jag inte motionerat nåt extra. Såg till att äta extra nyttig lunch dock, kanske är det det som gör susen. Ska försöka fortsätta med det, alltså... *smart!* Tror det är mycket snabbmatsaktigt, mackor och sånt som är boven...

• anne på grönkulla

Jodå, ner 1 kilo första veckan, mest pga hemlagade lunchlådor istället för köpemackor, tror jag. Fortsätter med det så gott jag kan!

Men det är läskigt att se hur mycket kalorier det är i varje liten synd - åt chokladboll igår t ex...

• anne på grönkulla

Japp, man får en tilldelning av lämplig mängd kalorier per dag utifrån ens läng och vikt. Sen registrerar man vad man ätit och den jämför med "tilldelningen" plus kollar fördelningen protein, kolhydrater, fett.

• anne på grönkulla

Även jag har gått ner kilo till under vecka 2 - 2 kilo på 2 veckor alltså. Midjemåttet har jag dock ingen koll på, men kostymbyxorna sitter lösare över höfterna. Men jag syndade en del under vecka 2 faktiskt - mysko egentligen att det gick ändå.

Är dock rätt tungt byggd så jag gissar att jag fixar att ta mig ner max max till övre gränsen för BMI= normalvikt. Så långt ner har jag inte ens satt målet än...

• anne på grönkulla

Grattis själv! Du har ju nått långt! Jag tror också det blir svårare att hålla vikten sen, men ligger man bättre till från början så blir man kanske inte lika sårbar för om man råkar äta för mycket en vecka eller så, tänker jag...

Jag ska nog inte heller ner mycket under 75 - men målet nu är 80, till att börja med...

• anne på grönkulla

Jag har syndat en vecka och varit bortrest en vecka före jul, men tror att jag håller nedåtkurvan ändå - vägen stod på 82 imorse vilket skull betyda totalt -3 och -1 under de 2 veckor jag ändå slarvat. Om det nu stämmer... Ska sätta igång igen på allvar när viktklubb öppnar igen om några dar och då verkar jag kunna få sällskap av maken också!

Vad duktiga alla varit under julen!

Svar på tråden aftonbladets viktklubb