• Forsfors

aftonbladets viktklubb

Hej. nu har jag äntligen gjort slag i saken och gått med i Aftonbladets viktklubb. ville bara tipsa om att det idag är ett erbjudande om att man får gå med i 6 månader till priset av 3, ifall det är fler som funderar på att gå med. jag hade tur, tänkte anmäla mig igår, men det blev inte av, och så sa min kompis att det fansn ett sånt erbjudande idag, så nu fick jag äntligen tummen ur. Hoppas att det kommer att gå bra nu då, återstår att se, har inte fått fakturan än.

• Svar på tråden aftonbladets viktklubb
  • Forsfors

puffar lite så att inte någon intresserad missar

• Brud 2006 - nu lycklig fru!

Jag måste bara säga att jag faktiskt tycker att viktklubben är toppen! Jag har varit med i Viktväktarna tidigare, men viktklubben känns "ärligare" eftersom du registrerar ALLT du äter! Jag gick ner ca 11 kg innan bröllopet i augusti, gick tyvärr upp 3 kg på bröllopsresan som jag håller på att arbeta bort nu!

Så om man vill lära sig att äta bra och är beredd att ändra livsstil, så är viktklubben toppen!

• Forsfors

grattis till viktnedgången och till bröllopet! vad roligt att viktklubben har fungerat så bra för dig, ska bli spänannde att se hur det går för mig. gifter mig om ca ett år och tills dess vill jag vara smal.

• Brud 2006 - nu lycklig fru!

Forsfors: det klarar du säkert! Vad bra att du har ett år på dig, det bästa för kroppen är ju att gå ner långsamt! jag gick ner mina 11 kg från januari till juni, sedan veckan innan bröllopet gick jag ner nästan 4 kg till av ren nervositet! Min mamma fick hjälpa mig att sy in klänningen kvällen innan...

Det gäller bara att få in bra rutiner och hela tiden göra medvetet bra val. Jag går ut och äter en del (mest på lunchen) men det finns ju nästan alltid ett alterntiv som är bättre än det andra! Och kom ihåg att en hel vecka är inte förstörd för att du äter en bulle eller dylikt!

• becky-79

Så hur funkar det på viktklubben, lätt att köra och inget är förbjudet eller?

• f.d. Svart brud

Jag kommer nog att gå med igen efter nästa lön. Bra komplettering tillsammans med reductil som jag tar.

• brudkronan

Det jag gillar med viktklubben är att man kan välja hur mycket eller hur lite man följer deras rekommendationer.

Själv har jag tagit fasta på att följa deras rekommendation om dagsintag av kalorier och sammansättning av kosten.

Jag bryr mig inte om att använda deras menyverktyg och jag registrerar inte heller vad jag äter. Jag har inte börjat använda deras motionsverkyg ännu, utöver att jag fölt råden om uttökad vardagsmotion.

Däremot har jag stor nytta av deras kaloritabeller och även av alla "frågor och svar" som finns på sajten. Jag väger också in mig varje vecka och mäter mig när jag skall och det är kul med de statistiska graferna.

Det har funkat fint för mig så här långt. Jag har gått ner 6,4 kilo sedan 28 augusti (jag vägde 90,8 kg när jag började) och tro det eller ej: 7 cm i midjemått! Så jag är mer än nöjd! :)

• MiaFia78

Viktklubben är TOPPEN!
    Jag har varit med innan och gått ner i vikt (som jag tyvärr gick upp igen) men nu har jag tagit tag i projektet igen och nu skall 10 kg bort (MINST)...

• brudkronan

Idag är det -7,5 kilo och -10 cm i midjemått sedan 28 augusti!

Duktiga jag! *klappar mig själv på axeln* :)

Viktklubb.se är toppen!!!

• Bettina*

Hej!
    Här har ni en VK:are till, vad roligt att vi är flera!
    Jag gick med för ganska precis ett år sedan och har gått ner 32 kilo. Är i princip ganska nöjd nu men ett par kilon till innan bröllopet skulle inte göra mig ledsen :D

Svar på tråden aftonbladets viktklubb