• Forsfors

aftonbladets viktklubb

Hej. nu har jag äntligen gjort slag i saken och gått med i Aftonbladets viktklubb. ville bara tipsa om att det idag är ett erbjudande om att man får gå med i 6 månader till priset av 3, ifall det är fler som funderar på att gå med. jag hade tur, tänkte anmäla mig igår, men det blev inte av, och så sa min kompis att det fansn ett sånt erbjudande idag, så nu fick jag äntligen tummen ur. Hoppas att det kommer att gå bra nu då, återstår att se, har inte fått fakturan än.

• Svar på tråden aftonbladets viktklubb
  • brudkronan

Minus ytterligare 1 kilo sedan förra veckan, så nu väger jag 82,3! Totalt minus 8,5 kilo sedan 28 Augusti - tjoho! Det känns toppen! Hur går det för er andra VK:are?

• brudkronan

Bettina*: 32 kilo! Wow! Du har verkligen gjort något fantastiskt! Grattis!

• brudkronan

Jaha... inget minus den här veckan - exakt 82,3 - precis som förra måndagen. Jaja - jag HAR ju slarvat lite så jag är glad att jag inte gått upp i alla fall... Det går långsamt, men det går... :)

Det här börjar bli brudkronans veckovisa rapportering... hur går det för er andra egentligen?

• brudkronan

Åter dags för brudkronans veckorapport i hennes alldeles privata viktklubbtråd...

80.6 idag!!! Det innebär 10.2 ner sen starten 28 augusti!!! Hurra för mig - det här klarar jag bra - bara 5 eller 6 kilo till ner, och sen' är jag nöjd!

Midjemåttet är nu 79 cm, det betyder att jag äntligen ligger under 80 cm vilket brukar räknas som gränsen för vad som är hälsosamt för en kvinna.

BMI 25.8 = NÄSTAN normal viktig, gränsen ligger vid 25...

Tjohooo!!! Dunkar mig själv i ryggen! :D

• Jolinn

Hej på er!
    Jag har hittat Cambridgekurens Viktklubb där är det faktiskt gratis personlig rådgivning inte trådsmala dietister som inte har egen erfarenhet utan en helt vanlig människa med egna vikt-problemserfarenheter!
    Jag bara måste slå ett sla för dem:
    Ingrid & Caroline på Viktklubben
    Deras hemsida är www.viktklubben-cambridgekuren.se

Där får man hjälp med allt och framförallt är det personligt och omtänksamt!

Jag har under våren tagit 20 kg på 10 veckor med Cambridgekuren och Viktklubben!
    Det är absolut sporrande. Förr har jag harvat mig fram med hekton och jag orkar inte det, jag måste se resultat och ha en nödlösning när jag inte orkar laga mat!

Det har jag hittat nu!
    Underbart, måste bara skriva av mig det!
    Kramar Linn

• brudkronan

Hepp! Brudkronan här! Glömde visst skriva förra veckan - började tro att ingen läste den här tråden...

Jag vet inget om Cambridgekurens Viktklubb, men om det funkar för dig Jolinn så grattis! :)

Aftonbladets Viktklubb funkar dock som en trollformel för mig - idag väger jag 79,2 kg = -11,6 kilo sedan 28 augusti, nu har jag bara 4,2 kilo kvar till målvikt. Känns toppen. :D

anne på grönkulla: JAG kommer att peppa dig - DET lovar jag! Kram!

• anne på grönkulla

Tack! Ska prel försöka gå ner 5 kilo på 6 veckor, det känns realistiskt och som en viktig push i rätt riktning.

Efter dag 1 känns det som att jag har massor av kalorier tillgodo (men lagar middagen just) nu, trots att jag inte motionerat nåt extra. Såg till att äta extra nyttig lunch dock, kanske är det det som gör susen. Ska försöka fortsätta med det, alltså... *smart!* Tror det är mycket snabbmatsaktigt, mackor och sånt som är boven...

• brudkronan

Ny måndag ny vägning - den här veckan är det trögare, ingen viktnedgång alls, t o m upp ett par hekto.

Dagens vikt 79,5.

Jag börjar se ett mönster, jag har nu ca en vecka kvar till mens och det verkar som om jag svullnar sådär ett kilo vätska den veckan, det har varit samma visa de andra pms-veckorna den här tiden jag varit med i viktklubben - fast de veckorna har jag stått still, den här gången har jag ju gått upp... Jaja - NÅGON liten motgång måste jag ju ha. Det är bara att fortsätta som innan - skall bli intressant att se om och hur mycket jag går ner när mensen kommer...

anne på grönkulla: Hur gick din första vecka? Det skall bli intressant att höra hur du upplevt den och om du gått ner. :)

• anne på grönkulla

Jodå, ner 1 kilo första veckan, mest pga hemlagade lunchlådor istället för köpemackor, tror jag. Fortsätter med det så gott jag kan!

Men det är läskigt att se hur mycket kalorier det är i varje liten synd - åt chokladboll igår t ex...

Svar på tråden aftonbladets viktklubb