• lisa82

hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??

Jag ska på möhippa om tre veckor och inget vet än om att jag är gravid... Jag vill inte berätta det än och funderar nu på hur jag ska kunna komma undan med att inte dricka. Vi ska ut och käka och dansa på kvällen...
    Är det någon som ha något bra förslag på en liten vit lögn

• Svar på tråden hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??
  • NuÄrDetDags

Tänkte precis säga samma sak som Lena v B.

• När?

Antibiotika för urinvägsinfektion är nog det allra bästa förslaget tycker jag. Soms sagt, det är inget folk fortsätter fråga om!
    Bakfylla eller aktivitet dagen därpå är genomskinligt och kommer med stor sannolikhet genomskådas!

Grattis förresten till bebben!

• lisa82

Tack för alla bra idéer!
    Jag tror jag kör på det med urinvägsinfektionen och penicillinet
    Ska bli så kul när jag kan berätta det för mina vänner men än så länge vill jag vara lite hemlig

• Fru Kroon

Varför vill du inte berätta som det är ??

• Lianna

Hej!
    När vi hade möhippa för min kompis så kunde inte hon dricka för hon åt penicillin.... Nu såg jag igenom den lögnen direkt då det faktiskt inte är så farligt med alkohol och penicillin. Men jag tror inte att alla gör det så det är ju en ganska bra ursäkt. Annars kan du göra som Elemmire föreslog, låtsas dricka. Så har jag själv gjort när jag har varit gravid och inte velat säga. Det är ingen som märker om du inte dricker så länge du har en drink i handen. Du kan ju säga att du äter penicillin och därför inte vill dricka så mycket.

Antar att du inte vill säga för att det inte är långt gånget....?

Lycka till med bebisen!

• Maria

Visst kan man skylla på mediciner eller liknande men jag tycker det verkar helt fel att någon skall behöva känna sig TVUNGEN att dricka alkohol - möhippa eller inte. Ett nej är ett nej och behöver egentligen ingen motivering alls om man har kompisar som respekterar ens personliga integritet.

Grattis till bebisen! Visst skall man vara försiktig när man är gravid. Riskerna med alkohol är väl inte superstora men med tanke på hur mycket som står på spel skall man ju inte chansa och ta några som helst onödiga risker. En graviditet är ju något så komplicerad att det får betecknas som ett Guds under att det någonsin fungerar! På samma sätt så tog vi det säkra före det osäkra och kortade ner vår planerade bröllopsresa väsentligt när vi upptäckte att jag var gravid, eftersom resor i tropiska länder kan ha sina medicinska risker. Att jag bar på tvillingar visste jag inte ens då, men det ökar ju riskerna ytterligare.

• bonitan FRU 1/7-06

FLAGYL mot vaginos får man inte dricka med, står tydligt..:)

så säg att muttan luktat unk eller att du haft äggledarinflammation så kommer det inte frågas mer, du kan tom hänvisa till FASS...)
    vattentätt alibi

• meb

Vad kul att du väntar barn! I vårt kompisgäng skulle vi fatta direkt om någon skyllde på mediciner eller att den skulle upp dagen efter. Den där med att du måste lämna de andra kan funka men det är ju inte så kul att behöva åka hem. Det allra bästa är att fejka att du dricker. Kanske har du någon kompis som du ska berätta för och som kan hjälpa dig. Om ni är ute och äter så kan du beställa en öl på glas och sedan går du på toa, letar upp servitörern och ber honom/henne byta ut till en alkoholfri öl som hälls upp på glas. Går även med vin om det inte är så att ni delar på detta. Att låtsas är det enda säkra. Folk fattar annars. Spännande. Lycka till med detta och med barnet.

• Gabbies

jag tycker som några andra här att om man säger att man inte vill dricka ska väl det räcka..

• meb

Det räcker säkert och jag tycker inte att någon har rätt att fråga men de har ju rätt att tänka...

Svar på tråden hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??