• lisa82

hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??

Jag ska på möhippa om tre veckor och inget vet än om att jag är gravid... Jag vill inte berätta det än och funderar nu på hur jag ska kunna komma undan med att inte dricka. Vi ska ut och käka och dansa på kvällen...
    Är det någon som ha något bra förslag på en liten vit lögn

• Svar på tråden hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??
  • lycklig blivande fru

ska upp tidigt dagen efter och måste köra bil?

• lisa82

Funkar tyvärr inte - vi ska sova över hos bruden allihop. Jag ska köra under dagen men sedan är det planerat att vi ska ta taxi till och från stan...

• Lyckligt gift!

Du äter en medicin som inte går att kombinera med alkohol...?

• Stor & Liten

Ätit värktabletter mot något?

• lisa82

Skulle kunna fungera - har du tips på någon sådan?

• Novemberbrud06

Säg att du har urinvägsinfektion och äter pencilin - det är inte bra att kombinera med alkohol.

• Andie

lisa82:
    Har lovat föräldar/syskon/kusiner/vänner eller annan anhörig att du ska hjälpa till att flytta grejjer dagen efter och därför ska upp tidigt.
    Och egentligen säger du att du inte vill dricka då behöver du ju inte dricka och det ska väl alla respektera.

• Zozo

Säg att du käkar antibiotika mot nagon infektion (urinvägsinfektion eller svamp brukar göra att folk slutar fraga!) /akne (kan ju vara pa ryggen tex..)

• Elemmire

Min vännina var ockås gravid så hon köpte en liten champange-flaska som var svart och gick och låssades dricka ur den. (Bytte inte ut innehållet till vatten fall i fall någon ville smaka) Ingen tänkte på det för alla var så glada och drack själva. Skvätte ut lite då och då i någon buska när ingen såg. Champange är ju så stark i sig så det var okey att bara dricka det istället för det som bjöds.

• bröllopsängeln

Säg att du har magkatarrsproblem eller så säger du att du är bakis, eller äter antibiotika för halsfluss, eller så dricker du alkoholfritt vin eller så fyller du på vin och låtsas dricka , säger sen att du inte gillade den sorten..

Eller så hittar du på en anledning som gör att du inte kan sova över med allihopa för annars är risken stor att du avslöjas.Folk är ju inte korkade i allmänhet.:)

Svar på tråden hemligt gravid på möhippa - ursäkt för att inte dricka??