• Elsie76

Bästis bangade möhippan

Jag blev hippad igår, en helt gudomlig dag/kväll och natt med många aktiviteter och väl organiserat. Till saken hör att jag förra helgen hade en liten tjejmiddag med anledning av min 30-årsdag - många av väninnorna som bor långt bort kom då och inte nu - jag förstår att de inte kunde komma båda helgerna. Möhippan igår blev därför en mindre men väldigt trevlig tillställning. Men min bästis, som var sjuk förra helgen och bangade 30-årsmiddagen, dök inte upp igår heller. Hon bor 40 mil bort men ändå? När jag frågade en annan gemensam vän så sa hon att väninnan "missat" att det var denna helg. "Jaha, var det igår?" hade hon sagt idag.
    Är så himla besviken, hur ska jag tackla detta? Uppenbart är ju att hon var ointresserad och det värsta är att jag är rädd att sjukdomen förra helgen också var ett svepskäl. Hon kanske inte hade råd att åka ner men isåfall ringer man väl på en gång hippan startat och förklarar det? Jag är så lycklig över gårdagen men kan inte låta bli att vara ledsen över att hon inte dök upp....

• Svar på tråden Bästis bangade möhippan
  • Elsie76

Tack för alla inlägg. Jag började skriva ett sms, "blev hippasd i lördags men undrade var du var? jag saknade dig".
    Inget svar.
    Som nån skrev, jag har andra goda vänner. Kanske dags att sätta dem mer i fokus.

• Eppika

Har du fått något svar på ditt sms från din "bästis" ännu?

• NuÄrDetDags

Är också överraskad över att många inte vill åka 40 mil för att dela sin *bästis* förhoppningsvis enda möhippa i livet.... Men det beror väl på hur man definierar "bästis".

Har man inte råd eller är sjuk är det ju en annan grej men då hittar man väl på något som visar att man är ledsen att man inte kan delta (ringa, skicka blommor,...). Att helt enkelt "gå och gömma sig" säger för min del rätt mycket...

Jag flyger jorden runt för mina två bästa vänner som inte bor i Sverige (tack för RyanAir!). Skulle inte missa vare sig möhippa eller någon annan "engångsupplevelse".
    Men det är naturligtvis jag det.

Hoppas du får svar annars skulle jag nog också fundera på att fokusera på verkliga vänner...

• Elsie76

Hej!

Hon har INTE svarat. Det fann ett okänt nummer på mobildisplayen från den stad hon bor i, kan ju vara hon, men då har hon provat att ringa mig en gång.
    MIn man fick sin scensexa i helgen. Kompisar kom 60 mil, en av dem blev pappa dagen innan men hade in i det sista tänkt komma.
    Man är olika...
    Och jag är för stolt för att ringa min kompis.

• Elsie76

ursäkta stavfelen, gick för fort.

• halstabletten

Jag hade nog också missat en hippa 40 mil bort, annars skulle jag inte ha råd att gå på själva bröllopet. Men sedan lever jag väl inte direkt fett heller.

• Damen i röd hatt

Verkar som hon är mer bästis för dig, än vad du är för henne. Och det är inget konstigt i det.

Man är sällan bästisar hela livet utan oftast under en begränsad tid när man har mycket gemensamt. Man har kanske en bästis i skolåldern, en annan bästis när man är ogift och går på universitetet, och sedan en annan bästis när man gift.

Livet är föränderligt, och vi med det. Man får glädja sig åt man möter olika människor genom livet.

• Damen i röd hatt

Såg nu att du också skrivit att du är "för stolt för att ringa" din bästis. Det är nog det som är haken i er relation. Hade ni varit bästisar så hade ni kunna ringa varandra och talat om stort och smått.

Gå vidare i livet är mitt råd. Och svälj stolheten. Det är viktigare med relationer till medmänniskorna. Har du otur dör du stolt men ensam.

Good luck!

• Hjälp!

Hej.

Jag kan inte hålla med det förra inlägget. Det var ju faktist du som skickade ett sms till henne och frågade vart hon tog vägen. Så fort hon fick reda på att hon missat möhippan skulle hon ringt upp dig och bett 1000 gånger om ursäkt!

Nej jag sitter själv i en liknande situation. Har en så kallad "bästis" som jag känt sen jag var 7 år. Men hon bor 40 mil härifrån. Har helt enkelt bestämt mig för att hon inte är en riktig vän och avsagt mig bekantskapen.
    Jag har tagit sån här skit alltför länge nu.

Har en fråga till dig: Vem var det som arrangerade din möhippa? Det ska väl ens bästa vän göra! Alltså, den personen som ställde upp för att göra din dag lyckad är den som älskar dig mest och vill se dig lycklig.

• Elsie76

Faktiskt var det så att det var min allra nyaste kompis, som jag bara känt ett kort tag (vi ingår i samma mammagrupp), som ordnade med allt! Helt fantastiskt.

• Hjälp!

Bra!
    Vilken tur att man har de "nya" kompisarna.
    Jag tror att jag ska be en av mina nyaste kompisar fixa min möhippa för hon är en riktig samordnare.

Förresten - hur sur blir man inte på de vänner som bara skiter i en för att de fått en ny kärlek! Hallååå!
    En dag vaknar de upp och inser att det kanske inte var så bra att negligera sina vänner.

• Lantisbruden

Håller med "NuÄrDetDags" till 110%!!

• Elsie76

Hej!
    Nu är mitt bröllop slut och jag har pratat ut med min bästis. Hon förklarade att hon mådde dåligt över en massa saker på jobbet samt jobbade häcken av sig och inte orkade åka på möhippan. Hon sa också att hon inte hade förstått att den var så viktig. Bad om ursäkt.
    Kompenserade med att hålla ett hejdundrande tal på mitt bröllop.

• Eppika

Vad skönt att det ordnade upp sig

• okt2006

Skönt att allt är utrett!

Svar på tråden Bästis bangade möhippan