• Elsie76

Bästis bangade möhippan

Jag blev hippad igår, en helt gudomlig dag/kväll och natt med många aktiviteter och väl organiserat. Till saken hör att jag förra helgen hade en liten tjejmiddag med anledning av min 30-årsdag - många av väninnorna som bor långt bort kom då och inte nu - jag förstår att de inte kunde komma båda helgerna. Möhippan igår blev därför en mindre men väldigt trevlig tillställning. Men min bästis, som var sjuk förra helgen och bangade 30-årsmiddagen, dök inte upp igår heller. Hon bor 40 mil bort men ändå? När jag frågade en annan gemensam vän så sa hon att väninnan "missat" att det var denna helg. "Jaha, var det igår?" hade hon sagt idag.
    Är så himla besviken, hur ska jag tackla detta? Uppenbart är ju att hon var ointresserad och det värsta är att jag är rädd att sjukdomen förra helgen också var ett svepskäl. Hon kanske inte hade råd att åka ner men isåfall ringer man väl på en gång hippan startat och förklarar det? Jag är så lycklig över gårdagen men kan inte låta bli att vara ledsen över att hon inte dök upp....

• Svar på tråden Bästis bangade möhippan
  • Lucia05

Var glad åt att du hade en så bra och välorganiserad möhippa istället för att reta upp dej på dem som inte var där.
    Man åker kanske inte 40 mil enkel resa för en möhippa, jag hade nog inte gjort det i alla fall.

• Elsie76

Ok. Jag hade definitivt åkt 40 mil för min bästis, inget snack om saken. Särskilt om jag bangat hennes födelsedag.

• Sosan

Visst är det väl trist om bästisen inte kommer på ens möhippa, men helt ärligt hade nog inte jag heller åkt 40 mil för det. Dessutom hade jag även förstått att ingen hade gjort det för min skull, det är nog så långt att åka för en "fest".
    Bröllopet däremot är ju en annan femma!

• Lilltrolle

40 mil hade jag självklart åkt för en bästis - inget att ens fundera över för min del. Och om jag INTE kunde/hade råd så hade jag bidragit till möhippan ( d v s betalat min del av brudens del) och skickat med en hälsning

Om jag vore du skulle jag fråga rakt ut vad som pågår och varför hon inte kom - det är det enda sättet att få reda på hur det egentligen ligger till.

• Eppika

Det är klart att man åker på sin bästis möhippa, hur långt det än må vara! Det är ju en sån underbar och speciell tillställning.

Jag hade två vänner (den ena är min bästis) som bara var med under några timmar på min möhippa, och jag är så glad att de ändå var med. Hade kännts tomt om de inte kommit. Att de trots läkarbesök och vad det nu än var, kände att lilla jag var värd att träffa om än för bara några timmar.

Jag lovar, att när det är deras tur, kommer jag vara där, hur långt bort vi än bor från varandra.

• highlight

En av mina narmaste vanner flog hem fran Island till Sverige over en helg for att vara med pa min hippa! Sa 40 mil ar val ingenting!

• Elsie76

Nej, jag håller ju med er, 40 mil är nada. Hur ofta gifter man sig?
    Jag ska prata med min kompis. Enligt andra vänner är hon helt uppe i det blå nu med ny förälskelse och vill ogärna lämna stan en enda timme men jag tycker inte det är nån ursäkt.
    Men! Jag är toknjöd över min hippa och ska bevara det minnet med värme.

• Lucia05

Jag kan absolut hålla med om att en ny föälskelse är en dålig ursäkt för att inte komma.
    Vad jag menar är att det tar tid samt kostar en del att resa 2 x 40 mil för en möhippa.

• lingonben

He he, jag som känner att åååååh vad skööönt att nästan av mina vänner känner varandra så här kommer det inte planeras någon möhippa för mig och skulle det trots allt bli någon så skulle jag helst vilja slippa den själv :)

Det var ju trist att hon utryckte det så att "Var det igår?" men jag tro inte heller att jag skulle åka , eller jag vet, att jag inte skulle åka 40 mil för en möhippa. Däremot så missar en av mina bästa och älsta vänner mitt bröllop och det känns såååå trist! Fast det är iofs 150 mil, men ändå...

• nenne78

40 mil, är väl inget avstånd, bor alla här i skåne eller?

Svar på tråden Bästis bangade möhippan