Bästis bangade möhippan
Jag blev hippad igår, en helt gudomlig dag/kväll och natt med många aktiviteter och väl organiserat. Till saken hör att jag förra helgen hade en liten tjejmiddag med anledning av min 30-årsdag - många av väninnorna som bor långt bort kom då och inte nu - jag förstår att de inte kunde komma båda helgerna. Möhippan igår blev därför en mindre men väldigt trevlig tillställning. Men min bästis, som var sjuk förra helgen och bangade 30-årsmiddagen, dök inte upp igår heller. Hon bor 40 mil bort men ändå? När jag frågade en annan gemensam vän så sa hon att väninnan "missat" att det var denna helg. "Jaha, var det igår?" hade hon sagt idag.
Är så himla besviken, hur ska jag tackla detta? Uppenbart är ju att hon var ointresserad och det värsta är att jag är rädd att sjukdomen förra helgen också var ett svepskäl. Hon kanske inte hade råd att åka ner men isåfall ringer man väl på en gång hippan startat och förklarar det? Jag är så lycklig över gårdagen men kan inte låta bli att vara ledsen över att hon inte dök upp....