Jag tycker också att det känns annorlunda, har iofs bara varit gift en knapp månad än så länge!
Dels har jag bytt namn, vilket är en förändring som omvärlden märker och jag tycker nog som Oms också säger, att många ser en som mer seriös, man har definitivt valt. Sen har jag ringt en hel del samtal där jag fått hänvisa till min man på ett eller annat sätt, och jag inbillar mig att jag blir bättre bemött av bilmeken när jag säger att jag ska prata med min man, än när jag tidigare sa att jag skulle prata med min sambo... Kanske är förändringen mest inom mig, så att jag tolkar in detta, vet inte säkert...
För mig så känns det annorlunda också. Jag känner att vi hör ihop mera än innan, känner tydligt att vi är en egen familj, min man och jag. Det känns mer stabilt och tryggt. Men jag tror att det beror litegrann på att jag funderat i dessa banor innan, ett av skälen till att jag ville gifta mig var att jag ville ha mer av höra-ihop-känslan. Det är väl lite vad man lägger i själva grejen "gifta sig", dvs ens förväntingar kan bli självuppfyllande profetior, medvetet eller ej...