• HennyPenny

Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?

Jag har tänkt åka upp till Stockholm en lördag och besöka några brudklänningsbutiker för att få en överblick av aktuella utbudet.
    Min budget för brudklänning ligger mellan 5-1200kr.
    Vilka butiker i Stockholm tycker ni att jag ska besöka? (dvs vilka har ett stort utbud av allehanda klänningar, eller ett magert utbud av exceptionellt vackra brudklänningar?)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?
  • lightfish

Stora A

Jag tyckte inte om Cosmos, dels för att dörren var låst: hur ska man som kund då känna sig välkommen? Dels för att de tyckte att man skulle ställa sina skor UTANFÖR den låsta dörren och dels för att jag fick noll service av de i butiken. Deras utbud var heller ingen höjdar upplevelse :(. Sen att bli påprackad bomullshandskar kändes också off...

Nej, fram för Lilly Brud och Fest: söt personal, bra service och utbud samt toppen priser!

Men även Stockholm Brud & Fest, bra service, bra utbud och bra läge :)

• Wunja

Jag gillar Princessa i Södertälje, särskilt en tjej där som heter Brola som är supertrevlig och engagerad!

• Liebling

lightfish - jag håller med dig om att COSMOS inte är någon höjdare med låst dörr, skorna utanför och NOLL service. Precis samma upplevelse.

Det där med handskarna fick jag iofs även hos KIK men där är de hur trevliga som helst!!! Då känns det ok att få hanskar och en mask för att skydda mot smik.

• aug.brud 06

Jag rekomenderar Stockholm Brud och Fest, Hornsgatan. De tjejer jag hade mycket att göra med(Linda, Lena & Marina) var supertrevliga, serviceinriktade och hjälpsamma.

• tici

Jag gillade Ehrlings Brud och Fest på karlaplan, mycket trevlig personal som var kunniga och charmiga med bra service

• Juni07

Vad tror ni om KIK, någon som har erfarenhet, funderar på att ta mig dit, de verkar ha lite "tuffar" klänningar mycket 2-delat.

• 6Januari

Åhhh! jag gillar KIK, var där i förra veckan. Mycket folk i och för sig med jag fick kanon hjälp i alla fall.

Fastnade för deras båtringade top (Lina tror jag den hette) och kjol med lite rakare A-linjeform som år ut under rumpan(Paris tror jag det var) som jag tänkte ha lite tyll under.

Lagom "brudigt" för mig.

• elis

juni07 -läste du i tråden innan du frågade? Det finns många av oss som rekommenderar KIK.

2006-09-04 16:16 elis
    Jag rekommenderar KIK. Det är en liten butik med små serier av egen design. Om du hör av dig dit kan du få boka en tid för öppning och få butiken för dig själv.

Du kan se en annons nedanför tråden, om det inte är bytt när du läser detta.

Jag köpte en isblå tvådelad klänning där att använda som brudklänning och har varit väldigt nöjd. Varje del kostade runt 1500 (två år sen) och jag tror att de renodlade brudklänningarna var lite dyrare.

2006-09-05 09:46 norpan79
    Rekommenderar KIK starkt. Har sprungit ut och in där hur många gånger som helst innan jag bestämde mig för klänning. Super trevlig personal och underbara brudkläder.

2006-09-05 11:11 nufsinufs
    Jag vill också rekommendera KIK. Ska själv köpa min klänning där! Supertrevlig personal och fantastiska klänningar!!

• emfe

Glöm inte Blocket!

Det är många privata återförsäljare som säljer nya klänningar där också. Prisvärt!

• Soaked in Luxury

Återförsäljarna på Blocket säljer mest kinakopior till överpris. Varning.

Här på Köp och Sälj finns många nya klänningar billigt.

• Fru någongång.

Jag har arb.kamrater vars döttrar gift sig nyligen. Och alla dom har köpt sina klänningar på Thalia på karlavägen. Dom har visserligen sytt upp dom men det blev inte så mkt pengar. Dom var inne och beskrev hur dom ville ha dom och sedan syr dom upp dom i thailand. Men ingen har behövt ändra när dom väl kommit till sverige.

• mrsfiffin

På "Bröllopsbutiken" på S:t Eriksgatan är de jättetrevliga och hjälpsamma.

Däremot var det inte alls samma trevliga attityd på Norr Mälarstrands butik Bröllopsexperterna. Det ena butiksbiträdet var grymt tjurig och t.o.m. otrevlig:
    Jag har 10 månader kvar till bröllopet och eftersom det är så lång tid kvar tyckte hon ABSOLUT inte att jag skulle börja leta efter klänning ännu...det kommer ju nya modeller i höst och det är så många brudar som ångrar sig och vissa bröllop blir ju inte ens av och då är det ju tråkigt att stå där med en inköpt klänning....o.s.v. Helt fruktansvärt otrevligt, nästan förnedrande när man som blivande brud äntligen får börja prova klänningar till en av de viktigaste dagarna i ens liv.
    Gå inte dit!!

Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?