• HennyPenny

Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?

Jag har tänkt åka upp till Stockholm en lördag och besöka några brudklänningsbutiker för att få en överblick av aktuella utbudet.
    Min budget för brudklänning ligger mellan 5-1200kr.
    Vilka butiker i Stockholm tycker ni att jag ska besöka? (dvs vilka har ett stort utbud av allehanda klänningar, eller ett magert utbud av exceptionellt vackra brudklänningar?)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?
  • Fru A.S

Menar du 5-12000:- eller 500-1200

Finns de vanliga Bröllopsbutiken, Bröllopskällan, Garamaj, Lillys Brud. Belmont ser inte så speciell ut men de har rätt många modeller.

• Fru A.S

Äh, skulle bara vara ett vanligt ?, inte en rolig gubbe.

• elis

Jag rekommenderar KIK. Det är en liten butik med små serier av egen design. Om du hör av dig dit kan du få boka en tid för öppning och få butiken för dig själv.

Du kan se en annons nedanför tråden, om det inte är bytt när du läser detta.

Jag köpte en isblå tvådelad klänning där att använda som brudklänning och har varit väldigt nöjd. Varje del kostade runt 1500 (två år sen) och jag tror att de renodlade brudklänningarna var lite dyrare.

• bellaboop

Jag kan verkligen rekommendera Bröllopskällan....de har stått ut med mig från att behöva byta klänning helt efter jag blev gravid till att göra ändringar som till slut blev helt fantastiska och klänningen satt perfekt och även med en stor tvillingmage kände jag mig otroligt vacker med.....

• sommarsol9

Kan rekomendera en tjej jag hittat här på bt hon nås via mail bjurel9@hotmail.com , super trevlig och har jätte vackra prisvärda klänningar :)

• Lilltrolle

Ingvors brud & festkläder i Norrtälje - har "bara" Nixa men de är lätta att ta ut och in en storlek och min kan tvättas i maskin!!
    De har bra priser och så är Ingvor och hennes mamma så himla trevliga, professionella & tillmötesgående

• WimZy

Håller med "Lilltrolle"
    Strålande service av supertrevliga Ingvor!!! :D

• Tine

Har Ingvors fest & brudkläder uthyrning av bröllopsklänningar? Brudgumskläder?

• Lilltrolle

Nej hon hyr inte ut bröllopsklänningar men brudgummens kläder finns att hyra

• norpan79

Rekommenderar KIK starkt. Har sprungit ut och in där hur många gånger som helst innan jag bestämde mig för klänning. Super trevlig personal och underbara brudkläder.

Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?