• HennyPenny

Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?

Jag har tänkt åka upp till Stockholm en lördag och besöka några brudklänningsbutiker för att få en överblick av aktuella utbudet.
    Min budget för brudklänning ligger mellan 5-1200kr.
    Vilka butiker i Stockholm tycker ni att jag ska besöka? (dvs vilka har ett stort utbud av allehanda klänningar, eller ett magert utbud av exceptionellt vackra brudklänningar?)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?
  • nufsinufs

Jag vill också rekommendera KIK. Ska själv köpa min klänning där! Supertrevlig personal och fantastiska klänningar!!

• Lillan72

Ska också ut och börja leta klänning och blev jätteglad när jag såg era tips, men måste man boka tid i butikerna eller är det bara att droppa in??

• övik070714

Jag rekommenderar också Ingvors i Norrtälje. De är super och Nixa klänningarna är så mycket vackrare i verkligheten än på deras hemsida.

Du behöver inte boka tid hos Ingvors, men de har bara öppet to-fre-lör tror jag det var. Ring och prata med dem! De är urtrevliga!

• Lilltrolle

Vill dock höja ett varningens finger för Bröllopsbutiken på S:t Eriksgatan, min tärna hyrde sin klänning där och hyskan lossnade redan efter vigseln och klänningen var inte ordentligt upplagd så den var för lång med resultatet att hon klev på den. Dessutom när hon lämnar tillbaka den och framför sina klagomål är tjejen i butiken otrevlig!!! Är man lite smart gör man inte en redan missnöjd och arg kund ännu mera missnöjd.....dessutom stod det ytterligare en missnöjd kund bredvid som haft exakt samma problem med sina tärnors klänningar så detta var INTE en engångsföretelse.

• skorpan_

Bröllopskällan kan jag oxå höja ett varningsfinger för. Har haft samma problem som Lilltrolle haft på Bröllopsbutiken..(bör jag nämna att de har samma ägare)

• Lilltrolle

skorpan_

Tack för infon - min tärna fick HUNDRA kronor tillbaka!!! Så hon skall kontakta ägarinnan - bra att veta att detta har hänt flera....skall även nämna för henne att "ryktet" redan går här på BT....

• silvera

Brud i Centrum
    Ligger inte inne i Stockholm, utan i Brandbergen. Där har jag köpt min klänning! (den kom dit i fredags, 1 månad för tidigt!) Ska prova den nu i veckan!
    Trevliga tjejer där, och just nu har de lite rea kvar på klänningar.

• skorpan_

Ja, hörde en annan tjej som fick en nedrans utskällning när hon lämnat tillbaka sin klänning som hon hyrde. Tyvärr är väl det så att de är ett par så "stora" butiker att lite spill inte gör de något. :(
    Men helt klart tycker jag att hon kan framföra det till ägarinnan!

Men Invors i Norrtälje kan jag varmt rekommendera. :)

• skorpan_

Ingvors ska det ju vara.. :)

• Stora A

Den absolut bästa butiken är Cosmos på norrmälar strand!!!

Rekommenderar dem varmt!

Svar på tråden Vilka brudklänningsbutiker i Stockholm rekommenderas?