• BabyM

Hur länge?

Hejsan!
    Jag och min sambo har inte varit tillsammans så länge, lite mer än ett halvår men det känns bara så rätt..
    Vi har båda haft ganska långa förhållanden (2-3 år)innan men aldrig så bra som nu, och aldrig med någon som vi velat leva med resten av våra liv(vi är 22 noch 25)..
    Vi har småpratat lite om förlovning vilket är något jag aldrig trodde jag skulle vilja förrän jag träfrfade min sambo!
    Nu undrar jag hur länge man borde ha varit tillsammans innan man förlovar sig?
    Är jag för tidig om jag vill redan?
    Hur länge har ni andra varit tillsammans innan ni förlovade er?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge?
  • BabyM

Men det känns så fel, jag är traditionell av mig, även om jag är väldigt lockad...

• Hanna76

Måste det vara ett "överraskningsfrier" då? Kan ni gemensamt bestämma att ni skall förlova er och sen så friar han på förlovningsdagen?

Då är ni ju båda med och väljer ringar och får det ni båda vill ha! Tänk på att ringen skall passa med en framtida vigselring också... :)

• TomKat

Jag förstår - jag är också traditionell, lite iaf. Jag och min m2b började prata om bröllop och känslor för varandra och kom på så vis in på att vi båda kände/känner likadant. Allt flöt på helt naturligt men då jag är perfektionist in i själen så var jag tvungen att vara med och välja ringar. :)
    Sen hade vi redan från början bestämt datum tillsammans men själva "frieriet" fick han sköta. Det blev bland molnen på ett flyg till Turkiet 060708. :)

Vart bor ni förretsen?

• BabyM

Vi bor i höganäs utanför helsingborg i skåne.. Själv då? Och hur så? :)

• TomKat

Och... Visst hade jag som säkert de flesta andra en dröm om att bli tagen med storm, utan någon som helst vetskap om vad som var i görningen, och bli friad till i den mest romantiska hollywood andan - men - det är inte det viktiga. Det viktiga är att resten av livet blir som en hollywood film, där man kan köra de bästa ögonblicken (som själva bröllopet) på repeat i minnet.

• TomKat

Vi bor i Eskilstuna - tänkte mest om du bodde i närheten om du ville träffas och prata men nu är det ju lite långt...

• BabyM

Jag skickade ett sms till honom nu, han är på jobb.. Jag vet, lite dålig timing men jag kunde inte hålla mig..
    Skrev "Jag vill förlova mig med dig"..
    Känner mig lite kallsvettig just nu för vad han ska svara..

• BabyM

TomCAt. Jo, det är det ju, min bil är söner med så jag kommer inte så långt, annars var ju tanken god..

• TomKat

:) Va kul att du "fick arslet ur vagnen" Väntar med spänning på hans svar. Håller tummarna! :)

• BabyM

Han skrev att han inte trodde att jag ville(?!) Men han vill och jag vill och just nu känns det bara så overkligt... Vi ska titta på ringar så snart vi får råd och går ut offentligt med det då med... Så i slutet på månaden kanske jag har en ring på mitt finger :)

• TomKat

ÅÅh! Va roligt!! Grattis! Ler med hela ansiktet. :)

Du får berätat hur det går. Nyfiken.

• BabyM

Håll koll på denna tråden så skriver jag in mer när det kommer!! Nu ska jag gå o hoppa lite glädjeskutt med hunden... :D

• TomKat

Gör så! Vi skrivs! Grattis än en gång!

• BabyM

Tacktack!! Vet inte om jag hade klarat det utan ditt peptalk!! Så tusen tack!!

• TomKat

Såå..? Har ni kommit nån vart i förlovnings/bröllops-planerna? :) Kan tänka mig att det blev en härlig kväll för er båda igår.

• Blue Moon

Jag tycker inte att man ska hålla sig inom någon tidsram, känns det bra så är det bara att köra!

Däremot reagerade jag på att du skrev att ni har haft långa förhållanden tidigare (2-3) vilket enligt mig inte är långt alls!!! Hur länge har ni tänkt vara gifta om 2-3 år är länge för er?

Gör det som känns rätt!
    Lycka till!

Svar på tråden Hur länge?