• BabyM

Hur länge?

Hejsan!
    Jag och min sambo har inte varit tillsammans så länge, lite mer än ett halvår men det känns bara så rätt..
    Vi har båda haft ganska långa förhållanden (2-3 år)innan men aldrig så bra som nu, och aldrig med någon som vi velat leva med resten av våra liv(vi är 22 noch 25)..
    Vi har småpratat lite om förlovning vilket är något jag aldrig trodde jag skulle vilja förrän jag träfrfade min sambo!
    Nu undrar jag hur länge man borde ha varit tillsammans innan man förlovar sig?
    Är jag för tidig om jag vill redan?
    Hur länge har ni andra varit tillsammans innan ni förlovade er?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge?
  • Hanna76

Håller med föregående talare! Gör recis som ni vill! Bara ni kan bestämma när det är rätt för er, ni förlovar ju er för er skull inte någon annans.

Jag och min sambo planerade att förlova oss på vår 1-års dag, men det blev lite tajt o stressigt, så förlovningen blev när vi varit tillsammans 1 och 4 månder ungefär. Den tiden man gick och visste att vi skulle förlova oss var jättehärligt. Ingen visste ju om det, så hängde mycket härinne o bubblade med andra...

Nu planerar vi vårt bröllop, som kommer bli på 1-årsdagen av förlovningen.

Så gör precis som ni könner och Lycka till!!!

• BabyM

Snustroll.

Jo, det är det jag vet, men jag tänker inte heller så mycket på vad andra tycker, det är sambons uppgift :P
    Sen samtidigt så vill jag inte bestämma när han ska fråga, även om jag vet att han vill så känns det fel att påverka när..
    Vet inte riktigt hur jag ska få honom att förstå att det är upp till oss och ingen annan om vi förlovar oss utan att det ska låta som att jag pressar honom till en förlovning..

• Magnus w2b??

Som alla andra säger: Gör som ni själva vill!

Jag och min sambo förlovade oss efter ett år och vi fick bara positiva reaktioner.
    Å andra sidan så kunde inte föräldrarna säga så mycket med tanke på att min pappa friade till mamma efter tre veckor och sedan gifte dom sig efter ett halvår.
    Men de har varit gifta i 37 år i år! ;)

• BabyM

Det ger ju hopp till en att höra att det funkat.. Men vad säger jag till honom? Vill ju inte att han ska känna sig pressad, vill bara att han ska veta att det är ok..?

• Hanna76

Har ni pratat om förlovning någonting? Eller framtiden? Om ni har en diskussion/pratar eller så kan du ju berätta att allt känns rätt nu och du ser er framtid ihop bla bla...
    Kanske stanna till vid skyltfönstret hos en guldsmed...

• BabyM

Vi har pratat massor om det men eftersom han är rädd för vad andra ska tycka så vill han vänta, han tror det är för tidigt utifrån sett.. Jag har inte velat ligga på för mycket så det har mest varit att vi har kollat av varann några gånger om vart vi står i frågan..
    Han är inte så smart när det gäller att se pikar så det förstår han nog inte jättemycket, men vi har en grej som vi gör lite då och då, det är att vi har bådaq vars en ring på högerhanden, min är från gammelfarmor och hans är från hans mormorHan brukar ta av sin och sätta på min vänsterhand och då tar ju jag min och sätter på hans hand.. Men det känns inte som att det är mer än en ploj grej för honom..

• TomKat

Jag och min m2b började prata om giftermål redan efter bara ett par veckor. På vår tre månaders dag (060708) förlovade vi oss och bröllop blir 070707. Han är dessutom sex år yngre än jag (jag är 27, han 21)så min mening är att varken ålder eller tid har något med äkta kärlek att göra.

Strunta i vad alla tycker och tänker - det är ju ert liv och er kärlek.

• BabyM

Tack tomcat!
    Men hur säger jag det till honom?

• TomKat

Ett tips är att visa den här tråden för honom... Eller fria själv: :) Förklara för honom hur starkt du känner för honom och undra om han inte känner likadant - när han säger att han gör det så kan du fria! :) Enkelt! :)

Svar på tråden Hur länge?