• BabyM

Hur länge?

Hejsan!
    Jag och min sambo har inte varit tillsammans så länge, lite mer än ett halvår men det känns bara så rätt..
    Vi har båda haft ganska långa förhållanden (2-3 år)innan men aldrig så bra som nu, och aldrig med någon som vi velat leva med resten av våra liv(vi är 22 noch 25)..
    Vi har småpratat lite om förlovning vilket är något jag aldrig trodde jag skulle vilja förrän jag träfrfade min sambo!
    Nu undrar jag hur länge man borde ha varit tillsammans innan man förlovar sig?
    Är jag för tidig om jag vill redan?
    Hur länge har ni andra varit tillsammans innan ni förlovade er?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge?
  • Pumpkin

När det kommer till förlovning tycker jag inte att det finns nånting som heter "borde". Alla ska göra vad dom vill, när dom vill. Så tycker ni att det känns rätt nu, så slå till för sjutton!

• BabyM

Tack för ditt svar!! Det känns rätt, har aldrig varit så här säker på något som jag är nu! =)

• Snart_FruL

Vi förlovade oss ca tre veckor före vår 2-årsdag. Jag hade varit redo att förlova mig långt tidigare, men det var inte min sambo. Så länge båda känner för det tycker jag inte det finns nåt rätt eller fel.

Känner en kvinna som gifte sig med sin make 2 veckor efter att de träffades. De har varit gifta i 30 år nu....

• BabyM

Han vill oxå, men han har alltid varit den vettiga av oss, den som tänker =)
    Han vill verkligen han med, han är bara lite osäker på vad som är "normalt"..

• okt2006

Vi förlovade oss ett år efter vi blev ihop.

• Q och P

Vi har varit tillsammans i 4 månader o är full gång o planerar in ett bröllop på ettårsdagen så förlova er precis när ni vill. INGEN har rätt o tala om för er vad som är tidigt. Gör som NI vill ;)

• KlaraStjärnljus

Jag tror att det är väldigt personligt.
    Jag och min fästman hade varit ihop i två veckor när vi bestämde oss för att det skulle bli vi, och drygt ett halvår senare förlovade vi oss. Nu är det snart fem år sen vi förlovade oss, och så blir det alltså bröllop, i juni nästa år.

• Moa*

Det är aldrig för tidigt för förlovning!!!
    Känns det rätt så känns det rätt. Tid har ingenting med det att göra!

Min blivande make friade till mig på våran ettårsdag. Vi gifter oss i oktober, strax efter våran treårs dag.

Så var det för oss. Det behöver inte vara rätt för dig. Följ ditt hjärta och kasta bort klockan!

Moa

• snustroll

Instämmer med Moa* - kasta bort klockan!

Gör vad ni tycker känns bäst för er. Folk har så mycket åsikter som de bara ÄLSKAR att framföra, ibland positiva men för det mesta negativa. Strunta i dem.

Min blivande friade till mig efter 10 mån och vi gifter oss efter 1 år och 3 mån. Det kanske verkar tidigt för vissa men för oss är det rätt.

Lycka till!

Svar på tråden Hur länge?