Vänner Lund tråd 4
Fick starta ny tråd! Hoppas ni hitttar hit!!!
Fick starta ny tråd! Hoppas ni hitttar hit!!!
Hej tjejer! Fick tips om denna tråd av av pov. Bor i Malmö och gifter mig 12 maj 2007.
Susanne, Lund: Ser att ni ska ha festen på Backagården. Vi har tittat lite på deras hemsida och tycker det ser mysigt ut. Vad kan du berätta om stället?!? Har försökt kontakta dem på mail men inte fått något svar.
Izunia: Grattis!! Vad kul!
Izunia
Grattis! Vad ska du praktisera??
Susanne: När jag bor inte i Lund, i bor i teckomatorp men är uppvuxen i Lund, vi köpte hus här o flytta hit för ett år sedan ganska så exakt
Genarp är fins där har jag vänner som bor o sem trivs kanon =)
Låter hur mycigt som helst dör ni ska ha erat bröllop=)
Vi ska gifta oss i grannbyns kyrka, Norra skrävlinge heter den.. är typ bara en kyrka o några få boningshus där.. knappt kallad by =) sen ska vi ha festen här i teckomatorps folkets hus =)
Hur många gäster ska ni ha på era bröllop??
vi har satt en maxgräns på 70 men tror vi landar runt 60-65 känns ganska så lagom!!
Suanne
Grattis till huset!! Genarp är jättemysigt!!
yiihooo det är event sport management företag som anordnar OS etc.. :D
Fan va kul! Grattis Izunia!!!! :)
Så du vågade ringa till slut o se så bra det gick ;)
Amaya
Vi har bara varit där och pratat med dem så jag vet inte hur man får tag på dem lättast tyvärr. Stället kostar 6900 att hyra och man får vara där till kl. 3. Han har en caterer som han själv rekomenderar som har gjort nästan alla tillställningar där. Caterern är mycket bra och trevlig. Han heter Mats och har Tomelillas golfrestaurang i vanliga fall. Om ni har tid så åk förbi backagården och prata med dem. Jag tror ägaren heter Kaj. Han är väldigt hjälpsam. Hoppas ni får till det :)
Åsa
Vi har tänkt precis som ni på gästfronten. Vi bjuder ca 70 så får vi se hur många det blir. Vi vill ha buffé så därför försöker vi hålla ner antalet gäster.
pov
Tack! :)
Hej på er!
Jag skulle behöva tips på en bra frisör i centrala Lund, inte till bruduppsättning utan vanligt klippning.
Har klippt mig i Malmö tidigare men det blir aldrig som jag vill och nu bor jag ju ändå här:)
Någon som har en kanon frisör?
Hallå tjejer ..
Det var ett tag sedan jag var inne har haft massa och gjöra på jobbet..
Så vad har hänt??
Susanne,lund: Grattis till huset i genarp.. kul för dig.. Hur går det med din klänning har du fått den?
Ni andra tjejer som jag har träffat går det bra och va gift, har ni några nya mål nu eller.. Hoppas att ni mår bra.
Mig själv: Ja.. Vi har inte dirket gjort så mycket men vi har skruvat oss ett antal gånger kring budgeten. Det är väldigt dyrt och gifta sig.. Vår buget ligger kring 80.000 kr exklusive bröllops resan. Vi hoppas verkligen att vi kommer klara detta.
Man kan ju alltid hoppas på att klänningen från ebay passar och då har man ju sparat in en del pengar.
Jag vet att man inte ska tänka på pengar när man skall gifta sig..men för oss är det viktigt att klara bröllop utan att behöva ta lån. Men det löser sig nog..
Hade varit kul och veta om det är någon som har klarat sin buget??