brev från hans ex
Blev så otroligt ledsen igår. Idag har hela dagen gått åt till att försöka komma över hur jag känner, men det verkar inte gå. Så jag försöker med att skriva av mig här istället. Ni får jättegärna berätta hur ni skulle tänka och tycka om ni var i mina skor.
Jag hittade en massa gamla foton och gamla brev av/från ett gammalt ex till min sambo. Borde väl så klart inte ha läst dom, men men. Till mig har han sagt att de bara var tilsammans under några månader. Men de där breven sträckte sif över minst ett år. Det känns som att han döljer sina känslor för mig när han ljuger om en sån sak, och allvaret i deras förhållande blir i mina ögon så mycket värre när han väljer att förminska det inför mig. Och dessutom, det hon skrev var sådär väldigt innerligt och de verkade ha haft en otroligt nära relation. Hor refererade till saker som han skrivit till henne, och han verkade verkligen ha varit väldigt kär i henne.
Det är så dumt att gå och tänka på det här. För jag har ju också varit jättekär i nån annan än honom tidigare. Och de/den personen skulle ju aldrig ha något att hämta hos mig idag. Men det gör mig bara så ledsen att tänka på att om saker sett annorlunda ut, så skulle det förmodligen ha varit dom två, fortfarande. Sedan tycker jag det är lite tråkigt att han värdesätter de där breven och bilderna och fortfarande vill spara på dom, men det är mindre jobbigt. Det mer jobbiga är att jag vet att hon gärna skulle vilja att fortfarande ha kontakt med honom, men han vet att jag inte vill att de ska umgås, så jag tror att han känner sig ledsen över att han inte kan umgås med henne som han tyckte så mycket om, för att jag inte vill det. Shit vilken dålig svenska det där blev men strunt samma.
Jag vet att det här är osammanhängande och lite fånigt. Men jag har faktiskt gråten i halsen när jag tänker på hur hans känslor för henne varit. Ska bli skönt att få ta helg snart och riktigt mysa med honom. Det kommer nog att kännas bättre när jag verkligen få bekräfta att det bara bara är jag och alltid from nu kommer att vara jag som gäller för honom.
Tak för alla ni som orkade läsa lite. Jag tycker så himla mycket om det här forumet!
*lite lättad*