• eve-lina

hur mycket väger ni som är runt 163cm?

Håller på och bantar för fullt...och räknade nyss ut mitt BMI. Enligt samma tabell bör min önskvärda vikt ligga runt 55-60kilo...har absolut inget emot att väga 55kilo men men tyckte det lät väääl lite för att vara normalt, 60kan jag gå med på...

hur mycket väger ni som är 163cm långa och anser er normalviktiga??

• Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?
  • soomzy

168 och väger 55 kg. Men jag är inte så smal.

• Mimsan75

Jag är 160 cm lång och väger brukar väga mellan 49-51 kg, jag trivs jättebra med min vikt och jag uppfattas av mina vänner och andra som helt normal i min kroppsbyggnad.

• viktualia

facinerande spännvidd i vikterna... och intressant att det inte är nån annan tjockis än jag som avslöjat en rejält högre vikt...

hur som! sköt om er - oavsett vikt! och lev livet!!!!

• Pepparmyntan

Jag ar 1,62 cm och vager 55kg men skulle garna vilja ga ner till runt 50 kg.

• Mally

Är 1.65 och väger 49kg... låter lite i mina egna öron men jag är definitivt inte inom kategorin benrangel, så jag tror det är väldigt individuellt!

• Rosenhaga

Evelina, jag anser mig inte normalviktig idag utan jag är fet, men vill skriva några rader ändå. :)

Jag är 164 cm och när jag vägde under 60 kg var jag läskigt spinkig och såg förskräcklig ut! Ja, ungefär som en häxa med spetsig haka och näsa. Min idealvikt ligger nog runt 75-78 kg, då ser jag normal ut - men enligt alla skalor så är det på tok för mycket. Som sagt, det är väldigt individuellt, det visas inte minst här i din tråd.

Nu väger jag 50 kg för mycket och jobbar på att gå ned. Dock inte genom att banta utan genom att lägga om för livet avseende mat och vardagsmotion. Får hjälp av medicinen Reductil, vilken gör att min kropp på ett bättre sätt förstår när jag är mätt. Som sagt, har gått ned 10 kg och har 50 kg kvar.

Det är märkligt, detta med vikt. Jag kan titta på TV med familjen eller vänner och se på dessa amerikanska viktnedgångsprogram av alla sorter. Jag ser jättefeta människor som väger mycket mindre än vad jag gör. Trodde jag hade en självuppfattning som gör att jag ser mig själv som smalare än vad jag är - men min familj och vänner (som är ärligt uppriktiga på gott och ont), kan inte fatta att jag väger så mycket som jag gör.

Som sagt, vikten är nog väldigt individuell.

• eve-lina

Rosenhaga:

Det här med vikt är ett mysterium. Jag är 163 cm och väger mellan 70-75kilo vilket betyder att jag räknas som mer än överviktig enligt BMI (dock ej fetma).
    Jag kan hålla med om att jag är lite mullig men definitivt inte tjock eller fet: jag är kurvig med breda höfter och stora bröst.

jag är inne på samma väg som du: jag äter nyttigt och har nästan helt uteslutit socker och fet mat. Jag försöker röra på mig mycket i vardagen då jag inte är någon träningsråtta...promenader med vovven, gå till ICA, gå av några stationer innan min hållplats...vill inte gå ner snabbt, vill ha en stadig, varaktg viknedgång!Nu har ju inte jag så mycket som 50kilo att bli av med, jag är nöjd då jag ligger runt 65. allt under 60 är inte klädsamt för mig.

vad man också får tänka på är att det är inte bara kroppen som minskar i omfång. Ansiktet blir magert etc. vilket jag inte tycker är fint, gillar mian äppelkinder:)

Får önska dig lycka till med viktnedgången:)
    Kramar från Lina

• Malin22

Jag är 1.66 och väger 61kg, men vill väga 58. Vägde ett par kilo mindre innan sommaren men har gått upp nu eftersom det blivit mkt glass, vin till maten, en öl på krogen och ingen träning, knappt ens en promenad... planerar bättring till hösten!

• Lena+Mattias=sant

Jag är 159cm och väg 79kg. Vill ner till 60kg. Min mamma är lika lång och väger kring 50kg.

Om BMI: det funkar bara för folk som rör sig lite är normallånga och är normalviktiga eller större. Dvs långt ifrån alla.

• Rosenhaga

Lina,

Prommisar med vovven är kul, utan honom skulle jag förmodligen bara sitta klistrad i Tv-soffan. ;)

Du gör så himla rätt och att du inte strävar efter något konstigt ideal. Just detta med ansiktet som blir snipigt när jag blir för smal, verkar som du också råkar ut för det. Nehepp, lite mjuka kinder får det nog lov att vara!

Svar på tråden hur mycket väger ni som är runt 163cm?