• gummisnoddas

Nu är jag fru!!! (med bilder)

Ja... vad ska man säga om 15 juli, förutom att vädret var perfekt, jag har aldrig kännt mig så fin i hela mitt liv, (eller sett min man så fin!), vigseln var fantastisk med världens härligaste präst, musiken framförd av solisten var helt underbar ("Wind beneath my wings", Bette Midler och "Monicas vals", Monica Zetterlund) och middagen plus festen blev superbra!

För fyra månader sedan satt jag i rullstol, nyförlöst med min för tidigt födda dotter. Jag hade en foglossning som var så illa att läkare plus barnmorskor sa att jag nog inte kunde förvänta mig att gå det närmaste halvåret. Men den 15 juli var det alltså jag som dansade loss i en något knacklig men dock så njutbar bröllopsvals på min stora dag!! Jag har fått min drömkarl, en fantastisk och frisk dotter och jag kan dessutom gå. Livet är underbart. Till alla blivande brudar: NJUT av den stora dagen! Den kommer förhoppningsvis bara en gång ;)

Kolla gärna in bilderna på länken nedan!
    sofia1977sweden.spaces.msn.com

• Svar på tråden Nu är jag fru!!! (med bilder)
  • l i s a

Jösses vilka snygga människor Grattis till dotter, äktenskap och vals!

Bilderna var helt strålande! Så roligt att ni fick en så underbar dag efter det svåra.

• Kardemumman

Underbart! Ni var verkligen jättefina.

• gummisnoddas

Vad glad och lite mallig man blir av alla komplimanger .
    Ser fram emot att se bilder från Sibylla, och alla ni andra som har hela härligheten framför er! Sibylla: Stort lycka till på lördag! Kom ihåg att det är ER dag. Om gäster vid ngt bord verkar ha tråkigt, eller om tidsplaneringen spricker något så är det inte ett dugg viktigt i slutändan. Ni ska bara suga åt er och njuta av innebörden att älska någon, och vara älskad, livet ut!! (det känns fantastiskt framme vid altaret )

• Torvan

gummisnoddas: Vad bra att veta att den faller så snyggt utan underkjol. Där jag var och provade ville de peta in en jättevid underkjol med en massa tyll i som skavde på benen. Gick inte att gå i ens... Skönt att slippa de där hundralapparna i hyra av underkjol . För övrigt kan tilläggas att m2b blev mycket imponerad när han såg era bilder. Ni är ett fantastiskt vackert par.

• Torvan

En fråga till ang. frisyren... Hur långt är ditt hår utsläppt? Håll "knuten" i nacken hela kvällen? Känns som att den kanske "kasar ur" lättare när den sitter så långt ner i nacken. Jag tycker att din uppsättning var det snyggaste jag sett på länge. Tänkte ta med en bild och visa frissan....

• gummisnoddas

Men Torvan vad glad jag blir! Min "knut" (som jag kallade för kanelbulle hos frissan när jag beskrev) höll som berg hela kvällen. Jag har dock hår som räcker långt ned under skulderbladen, och hon tog lite hår mitt i nacken och flätade en stenhård fläta, virade runt den i en knut och fäste sen slingorna in och ut igenom varandra i flätan. Men har du inte så långt hår så kan din frisör fixa basflätan med extentions.

Du ska ABSOLUT köra utan underkjol i den nixakjolen! Annars missar man ju hela poängen med att den är så pass figursydd upptill. Klart man vill visa lite kurvor OCH ha snyggt fall på kjolen
    Den var så skön och lätt att ha på sig hela kvällen. När gifter du dig?

• Torvan

Jag gifter mig 14 oktober. I februari la handpenning på Nixas sjöjungfrukjol (visst är det väl den du har?) + Lilly liv: www.svahnsbrollop.com/lilly.html andra bilden från vänster, översta raden. Jag skall iväg och prova igen imorgon, när jag var där i februari hade de inte kjolen i min storlek. Skall bli lite pirrigt - jag kommer ju knappt ihåg hur det såg ut på.

Jag misstänkte att du har riktigt långt hår. Själv har jag sådär mellanlångt, en bit nedanför axlarna och rätt rejält uppklippt. Men med fasligt många spikraka hårstrån, så det blir väldigt tjockt men inte alls grovt. Misstänker att det kan bli svårt att få till "bullen" så långt ner. Men min frissa är duktig, får höra vad hon säger. Dessutom hinner ju håret växa någon centimeter till oktober

• gummisnoddas

Ja frissan får säkert till det! Vad kul att du gifter dig just 14 oktober... det var då vi skulle ha gift oss från början! Men när läkarna bedömde att jag skulle sitta i rullstol så länge ställde vi in alltihop. Så i början av sommaren blev jag bättre och vi tänkte: "Vad sjutton, hälsan ska inte få förstöra för oss, vill vill ju gifta oss!" Så vi snodde ihop ett bröllop på fyra veckor, fast med färre gäster och ett annat upplägg. I dag tror jag att det var meningen, för jag hade inte velat ha en enda detalj annorlunda på vår underbara dag! Fest för kompisar får bli senare någon gång... och alla förstod och tog det jättebra. Lycka till med provningen i morrn, kuuuul!!

• krakel

Ohh vilken klänning!
    Ni är så vackra

Svar på tråden Nu är jag fru!!! (med bilder)