• Leiha

2 september!!

Jag ska gifta mig!!!
    (Alltid lika kul att få skriva/säga!) =)

2 september ska det ske. Vi valde detta datum i mars. Inget speciellt datum för oss utan mest för att det "passade". I förrgår fick jag veta att det var min farmor och farfars bröllopsdag!! Jätteroligt att det slumpade sig så!

Är det kanske någon fler som gifter sig på samma dag?

• Svar på tråden 2 september!!
  • Ingela Lagström

Själv så softar jag denna veckan. Känns skönt med lite avkoppling. Gör inte ett skit faktist, slappnar av, och inga mardrömmar har jag heller (än??)

• Lyckligt gift!

Din beskrivning kunde varit min! Och en vacker dag kan vi nog skratta gott åt våra mardrömmar och fasor vi haft när vi planerat vårt bröllop..:D

• Nilla79

Jag försöker att koppla av men kommer hela tiden på något som måste ordnas. Men som tur är gick jag på semester idag. Men oj vad jag längtar till den 2. Lycka till alla! Kram

• Ingela Lagström

Nån mer som öppnar asken med ringen och provar den varje dag? Jag kan inte låta bli..

• Leiha

Min vigselring har bestman redan fått så jag har ingen möjlighet att prova den, annars skulle jag nog göra det varje dag. Ungefär samtidigt som jag slänger på mig slöjan och tiaran

Var hos frissan i dag och färgade håret! Jag är så nöjd! Hon gjorde samtidigt en snabb uppsättning och då vek sig benen på mig (tur att jag satt)! Det blir så bra! Hon är så oerhört duktig!!
    *längtar*
    Men, jag har en grej jag måste fixa rätt snart! Min mamma ska läsa en dikt i kyrkan. Hon kommer inte läsa ur bibeln utan en vanlig dikt och jag tycker inte att jag kan hitta någon fin.. Något förslag någon??

• Ingela Lagström

Det finns hur mycket fina dikter som helst. Du kan ju välja en låt som du gillar tex, och ta en vers från den låten, som dikt.

• Lyckligt gift!

Varje dag? Ja, ett antal gånger:) Kan bara inte låta bli...den ligger ju där o e så himla fin!
    Min dotter kollade på den i morse och ville prova den, men visst är det otur om någon tar på sig ens ring? Eller har jag bara fått för mig det i yran??? Man blir ju RÄTT så nojig så att säga:D
    Å va fint o få en dikt uppläst av någon som står en så nära som mamma! Jag hoppas någon i min närhet säger något vackert till oss...
    Igår fixade vi resten av spriten till festen, så nu får det banne mig räcka! Det har blivit mer än vi planerade, men det är väl också lite nojigt, att man inte tror att det ska räcka?!

9 (nio) dagar kvar!!!!

• Leiha

Jag har också hört att det betyder otur om någon annan provar ens vigselring!

Vad tror ni om dessa som dikter under vigseln? Första är ju ganska vanlig, men den andra har jag nog inte hört!

"Kärleken är så förunderligt stark,
    kuvas av intet i världen.
    Rosor slår ut i den hårdaste mark,
    som sol över mörka gärden.
    Mitt hjärta är ditt,
    ditt hjärta är mitt,
    och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din,
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter."
    /Nils Ferlin

"Älska varandra.
    Men gör inte kärleken till en boja
    Låt den hellre vara likt ett strömmande hav mellan era själars stränder
    Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare
    Ge era hjärtan, men inte i varandras förvar, ty endast
    Livets hand förmår rymma era hjärtan"
    /Ur Profeten Kahlil Gibran

På fredag ska jag och min blivande ha en helkväll och gå igenom HELA bröllopet! Och få ordning på bordsplaceringarna!!

Vet ni vad jag längtar efter?... Morgonrocken på hotellet dagen efter! Nygift och glad! Alla minnen av bröllopet och festen färskt i minnet.. Min karl är äntligen min man! Gud vad härligt det ska bli! Pirrar i hela kroppen!

• Toca

En underbar dikt är "Jag bär ditt hjärta" av E E Cummings. Jag hittade den på google

• Lyckligt gift!

Längtar också rätt så mycket till dagen efter:)

Dikten är lite längre...::
    Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja.
    Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder.
    Giv varandra av ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd.
    Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av samma musik.
    Giv era hjärtan, men icke i varandras förvar.
    Ty endast Livets hand kan rymma era hjärtan.
    Stå vid varandras sida, dock inte alltför nära,
    Ty templets pelare står åtskilda,
    Och eken och cypressen växer inte i varandras skugga.

Vår präst vill att någon läser denna dikt i kyrkan. Han hade ett alternativ till som vi valde, men denna är jättefin!

8 dagar kvar....Sol i Götet idag, hoppas på samma väder nästa lördag!!

Svar på tråden 2 september!!