• H27

Okej att ga pa strippklubb?

Jag bor i USA for tillfallet och min pojkvan ar harifran. De ser det som normalt att ga pa strippklubb nar de har svensexa och tycker inte att det ar nat konstigt med det.
    Jag har svart att acceptera detta och skulle vilja ha rad hur jag kan komma over det. Kan inte slappa att de gar och tittar pa snygga tjejer som dansar sexigt. Jag kanner det som att jag inte duger. Och sen de var pa senaste svensexan har jag varit nere och kanner inte for att visa mig naken eller ha sex med honom.
    Hur skulle du/ni ha tankt? Alla rad ar valkomna! Tack!

• Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?
  • H27

Nu vet jag inte hur han kommer att gora nasta gang (vet inte om du last hela traden?)sa an sa lange kan jag inte saga nat om respekt.

Men det skulle i princip innebara (som jag fattat det fran de flesta har i USA, tjejer som killar) att han inte kan ga pa fler svensexor. T om hans familj tycker att jag ar helt ute och cyklar och da ar hans syrra inkluderad (som sjalv gick pa manlig strippklubb pa sin mohippa).

Tror det handlar om en riktig kraftig kulturkrock och jag funderar pa hur jag ska ga vidare/komma over det/gora. Uppskattar darfor extra mycket AsaJason och Blivande Fru A.H.'s asikter eftersom att de sager att de upplevt samma sak.

Hade det varit en svensk kille i Sverige hade det varit lattare for mig att se pa problemet.

• tattar-Emma

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...

Om det var strippor på min killes svensexa och han skulle gilla det, så har vi inte samma människosyn och då blir det ganska troligt inget bröllop.

Om det var strippor på svensexan och min kille inte gillar det, så är hans kompisar inga riktiga kompisar och då är de ganska troligt inte bjudna på bröllopet längre.

Simple simple :D

• H27

Jag vet. Det ar simple nar man inte bor i ett land dar majoriteten av mannsikorna tycker att det ar okej. Som jag sa innan, hade det varit en svensk kille i Sverige hade det varit lattare.

Har tror de att man gifter sig och sen dor man. Killarna tjatar pa killen som ska gifta sig pa svensexan att andra sig. Jag har forklarat att gor man det i Sverige sa ar det en forolampning och man bli antagligen inte bjuden pa brollopet.

• tattar-Emma

Sorry, missade hela den aspekten fast jag fattade att du var utrikes... inte så smart idag :D

Har ni haft ett allmänt samtal om kulturkrockar? Jag hade en amerikansk väninna, mycket feministisk, ansåg sig jämställd, som trots detta kallade deras gemensamma hem för "my house" och när hon skulle bort fick barnen vara hos grannarna... När mannen hade bjudit hem kompisar trodde hon jag skämtade när jag sa "så bra, då blir det ju städat i eftermiddag".

• H27

Vi har pratat en del om kulturkrockar, for det har ar inte den forsta vi haft. Men for min del den mest allvarliga. Tror han fattar att det inte ar okej i Sverige, men som de flesta har tycker han att jag bor anpassa mig efter dem. Jag ar ju i deras land och lever i deras kultur, vilket jag kan forsta till viss del...

• E-tuna

...men om han går trots att du inte vill det och legitimerar det med att många/alla andra gör det så är det kanske så att han bör ta sig en funderare på vart han ska placera sin lojalitet...

• H27

Ja, men som jag skrivit flera ggr forut sa vet jag inte om han skulle ga nu nar han vet att jag ar sa emot det.

Jag forsoker forsta hur det funkar har I USA och varfor alla (aven tjejer) tycker att det ar sa normalt att ga.

• tattar-Emma

Vet inte om idén är så bra, men leta reda på nån bra bok om könsroller och sexualitet och säg att om han läser den så är strippklubbar okej sen. Med förhoppning om att han sen inte kommer vilja.

Kommer dock inte på den perfekta boken än, har lite dålig koll på vad som finns på engelska där, men det borde finnas nåt som kan hjälpa honom att se din synpunkt.

• H27

hmmm :) Skulle vara roligt om jag kunde fa honom att lasa en bok om konsroller, hi, hi! Kanske kan lura honom att den handlar om nat annat ;)

•  Miss Cee

Jag har full förståelse för argumentet att du ska ta till dig deras kultur. Men om han går på strippklubb eller är har väl knappast hans familj att göra? De är väl en sak mellan honom och dig?

När blev det okej att kränka den man älskar bara för att det är okej bland allmänheten? I vissa delar av USA så tilåter de ju äktenskap med flera fruar samtidigt. Men skulle jag flytta dit så skulle jag ju känna mig lagom kränkt om min blivande föreslog det iaf.

Jag tror att de tjejer som lever där och inte bryr sig antingen
    1. Ser det som en möjlighet att göra detsamma, alltså titta på nakna män och nöjer sig med det.
    2. Aldrig vågat ifrågasätta det eftersom det bara ska vara så och ingen vill bli sedd som pryd och tråkig

...och dessutom uppenbarligen inte ser något större problem med hela den industrin.

Jag är ganska övertygad om att din blivande inte tänker rymma med en strippa eller kommer att ha sex med någon. Och jag tänker inte säga att du är dålig om du verkligen känner att du vill se det här positivt och bli tillfreds med det här. Men jag VILL säga dig att du inte måste köpa dte här, och att bara för att människor är i majoritet innebär det inte automatiskt att de har rätt. det innebär bara att de är många...

Svar på tråden Okej att ga pa strippklubb?